  • 1. Data: 2018-01-25 13:15:36
    Temat: Wsporniczki NASA technology
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Mosiężny pręt o podanych wymiarach i dwa otwory na wylot.
    Potrzebuję 50 sztuk takiego i 50 niemal identycznego, tylko
    z mniejszą średnicą otworu. Wysłałem prośbę o oszacowanie
    kosztu wykonania tego cudu techniki:

    https://s17.postimg.org/ffghktmin/wspornik_35.png

    i zostałem konsekwentnie olany przez 7 polskich firm, które
    nawet nie raczyły powiedzieć, że nie są zainteresowane.
    Co w tym elemencie jest takiego niezwykłego, do krzywej mamusi? :-/

    Jest sens pisać do Chińczyków? Ktoś korzystał z ich usług?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2018-01-25 13:22:58
    Temat: Re: Wsporniczki NASA technology
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > Co w tym elemencie jest takiego niezwykłego, do krzywej mamusi? :-/
    >
    > Jest sens pisać do Chińczyków? Ktoś korzystał z ich usług?

    Napisz w odpowiednim dziale na forum cnc.info
    Jak nie chcesz zakładać konta to mogę zapytać w Twoim imieniu.

    Robert

  • 3. Data: 2018-01-25 13:28:52
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Robert Wańkowski wrote:

    > Napisz w odpowiednim dziale na forum cnc.info

    Dziękuję za wskazanie forum, spróbuję.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2018-01-25 13:31:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > zostałem konsekwentnie olany

    Jeżeli mi zależy, to przed wysłaniem maila dzwonię i pytam czy na ten co
    na stronie wysłać i czy dziś można spodziewać się odpowiedzi.

    Często jest tak, że maili nie czytają lub raz na tydzień.

    Ja też napisałem zapytanie do dziesięciu hurtowni w Niemczech.
    Tylko trzy odpowiedziały w tym tylko jedna kompetentnie.

    Robert

  • 5. Data: 2018-01-25 14:15:28
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Robert Wańkowski wrote:

    > Ja też napisałem zapytanie do dziesięciu hurtowni w Niemczech.
    > Tylko trzy odpowiedziały w tym tylko jedna kompetentnie.

    Szkoda, to zdecydowanie nie jest standard w mojej bajce.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2018-01-25 14:29:04
    Od: 4...@g...com

    Nie odpisali bo uznali ze bedzie dla Ciebie za drogo. Zeby zrobic 50 jednakowych
    sztuk trzeba zrobic przyrzad do wiercenia otworow.

  • 7. Data: 2018-01-25 14:35:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-01-25 o 14:29, 4...@g...com pisze:
    > Nie odpisali bo uznali ze bedzie dla Ciebie za drogo. Zeby zrobic 50 jednakowych
    sztuk trzeba zrobic przyrzad do wiercenia otworow.

    Potną na tokarce.
    Przyrząd... przesadzasz. Imadło precyzyjne i jeden ogranicznik.
    Ale posłucham mądrzejszych. :-)

    Robert

  • 8. Data: 2018-01-25 14:39:15
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-01-25 o 14:29, 4...@g...com pisze:
    > Nie odpisali bo uznali ze bedzie dla Ciebie za drogo
    Jeżeli z tego powodu to są buraki.

    Przed chwilą wysłałem odpowiedź na zapytanie z mojej dziedziny.
    Cena wyszła spora, ale odpisałem. Pewnie teraz nie zamówią ale w
    przyszłości... kto wie.

    Robert

  • 9. Data: 2018-01-25 15:51:58
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    4...@g...com wrote:

    > Nie odpisali bo uznali ze bedzie dla Ciebie za drogo.

    Ile kosztuje odpisanie "nie jesteśmy zainteresowani"?
    Jak potrzebowałem nietypowy kątownik w niedużej ilości,
    to mi dostawcy odpisywali, że nie mogą zaoferować.
    I sprawa jest jasna. A tu zachowanie jakbym im kazał
    zrobić przekładnię planetarna pilnikiem-iglakiem.

    > Zeby zrobic 50 jednakowych sztuk trzeba zrobic przyrzad do wiercenia
    otworow.

    Albo automat wiercąco-frezujący. Nie narzucam przecież
    sposobu wykonania, a każdy się chwalił, że ma CNC.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2018-01-25 20:08:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Ile kosztuje odpisanie "nie jesteśmy zainteresowani"?

    Po pierwsze zapytałeś jako firma czy prywatnie?
    Jak prywatnie, to olali - najnormalniej - nikt nie ma czasu
    odpisywać gościowi, co nawet rysunku nie umie zrobić.
    Po drugie - jak pisał kogutek - uznali, że nie warto się fatygować,
    bo będzie dla Ciebie za drogo.

    Ja zazwyczaj odpisuję, że nie jestem zainteresowany
    a jak jestem to odpowiadam. Ale jakoś z tego typu zapytań
    (podobnych do Twojego) jeszcze nigdy nikt nic nie zamówił po takim
    zapytaniu,
    więc jak bym zobaczył jakieś duperelki mosiężne z otworkami 0,8
    to po co mi taki kłopot?

    Szczerze, to dla mnie problem jest w wielkości.
    Takie rzeczy są niewygodne.
    Przykładowo jak widzę na rysunku gwinty M2 albo M1,6
    to normalnie odmawiam, tu pewnie otwór 0,8 jest problemem.
    Ja bym tego nie chciał robić nawet za kilkadziesiąt zł/szt.