    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Tue, 21 Feb 2017 14:33:27 -0800 (PST)
    <2...@g...com>
    <8...@g...com>
    <4...@g...com>
    Subject: Re: Wszystkie scierwa won!
    From: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu wtorek, 21 lutego 2017 01:59:39 UTC+1 użytkownik Slon napisał:

    > Z faktami sie nie dyskutuje.

    Rozumiem że się zgadzamy, choć oczywiście z zastrzeżeniem że dzisiejszy pstrykacz
    używa raczej smartfona niż analoga.
    Analog interesuje raczej osoby z jakimś tam "artystycznym" zacięciem. Albo hipsterów.

    modzie. I to analog skrajnie prymitywny, łomograficzny.

    > Ten skrajnie prymitywny, lomograficzny analog ciagle sie rozwija
    > na coraz bardziej wyzszy poziom, nie unukajac nawet lpmografii cyfrowej.

    > Instax to fotografia cyfrowa z drukarki, nawet polaroid na to przeszedl.

    Tu się mylisz. Instax to wyłącznie materiały natychmiastowe, Fuji ma jeden model
    naświetlarki na te wkłady.
    To co jest robione obecnie pod marką Polaroid to inna bajka, drukareczki
    termosublimacyjne. W porównaniu do Instaxa - margines.

    > Na to co powyzej napisales tak, ale nie na to, co pisales poprzednio,
    > ze na potege.

    Zgoda, pisałem o rynku zaawansowanych fotoamatorów, nie o pstrykaniu na użytek
    codzienny.

    > Daje sie zauwazyc od lat, ze ceny na niektore aparaty analogowe tez ida w gore.

    tej grupy.. Jakoś mało na niej nowych użytkowników.

    > Ta grupa nie jest wyznacznikiem i normalnoscia w usenecie.
    > Niektore grupy starsze od tej, ciagle maja sie dobrze i ciagle powstaja tez nowe.

    Tu nie czuję się ekspertem, nie monitoruję usenetu jako całości.

> [...]
    > Tak samo obszczekiwali tych, ktorzy w jakis sposob nie zgadzaki sie z nimi.
    > Sa na to dowody.
    > Jak chcesz, to jestem gotow cytowac i nie beda obszczekiwania dotyczace moich
    wypowiedzi.

    > Lezka sie w oku kreci, gdy wspominam czasy mojej zawodowej fotografii
    przedcyfrowej.

    > Od roku 2000 bardzo zadko robilem zdjecia aparatami analogowymi.
    > Jesli juz mialem zamowienia na takie zdjecia,
    > to przewaznie na wielkie firmaty 5x6 lub 8x10 bo nawet sredni format

    U mnie było troszkę inaczej. Pi razy oko, do roku 2010 fotografowanie cyfrą dawało
    znaczącą przewagę.
    Potem dołączanie czy to reportażu natychmiastowego, zazwyczaj w formie tworzonego od
    hoc albumu, czy setu analogowego w jednostkowym nakładzie, stało się dużą atrakcją.

    dopłacają za to sporo, i za dodatkowy zestaw analogowy również.

    > W moim rejonie bardziej popularne sa budki fotograficzne tak zwane photo booth
    > i tego typu zdjecia wykonywane na poczekaniu.
    > https://www.google.com/search?q=photo+booth+pictures
    &biw=1138&bih=544&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ve
    d=0ahUKEwif8abv_J_SAhXFXRoKHdh5DbAQsAQIGQ
    > No ale ja jestem kotleciarzem slubnym i z tego zasadniczo sie utrzymuje.
    > Obcykuje tez imprezy sportowe, w szczegolnosci jada figurowa na lodzie.

    Instax, to jest taka że tak powiem mobilna wersja fotobudki. Spinając to z dodatkowym
    oświetleniem, zyskujesz możliwość budowania reportarzu na oczach odbiorców. Do tego
    potrzeba jeszcze przygotowanego albumu, podklejek do mocowania i pisadła,i masz
    unikatową kronikę imprezy.
    U mnie się to sprawdza.

    > Jestes przykladem, ze mozna i na tej grupie podyskutowac po ludzku.
    >
    > Pozdrawiam.
    > Zygmunt

    I tego tu kiedyś zabrakło.
    Pozdrawiam Marcin