  • 61. Data: 2017-02-22 19:14:20
    Temat: Re: Wszystkie scierwa won!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Starzec z Gór" napisał w wiadomości
    >Sprzedaż filmów i błon zwojowych od siedmiu lat rośnie, po totalnym
    >załamaniu na przełomie tysiącleci.
    >Oczywiście nie jest to ta skala co dwadzieścia lat temu, ale analog
    >znowu jest w modzie. I to analog skrajnie prymitywny, łomograficzny.
    >Polaroid powrócił na dobre, teraz jako Instax.
    >Na to wszystko są twarde kwity.

    A jak twarde i jak to wyglada w liczbach ?

    Bo w kraju to jakos trudno dostrzec ten powrot analogu.

    Jeszcze taka obserwacja ze slubow - tak ze 20 lat temu, to pare osob
    wsrod gosci pstrykalo.
    ~10 lat temu pstrykalo sporo wiecej, i wszystkie cyfrowkami.
    Dzis pstrykaja komorkami, za to wynajety fotograf lata dronem :-)

    >A co do "nowych" w usenecie, to jakbyś spojrzał na listę aktywnych
    >uczestników tej grupy.. Jakoś mało na niej nowych użytkowników.

    Bo usenet to troche jak tradycyjna fotografia - odchodzi do lamusa.
    Czesciowo z winy kilku popularnych serwerow, ktore sie zamknely.

    Ale jest tez reaktywacja
    http://www.usenet.info.pl/

    Poczulem sie glupio :-)

    >PS Bardzo dawno temu, zlecenia robiłem analogiem - bo cyfry nie było.
    >Potem cyfrą- bo wychodziło taniej, i wszyscy chcieli na płycie.
    >Teraz na każdą imprezę zabieram cyfrę i instaxa, bo klienci sikają po
    >nogach i dopłacają za to sporo, i za dodatkowy zestaw analogowy
    >również.

    W sensie ze nostalgia za stara technologia, czy ze wola miec "na
    papierze" w albumie ?

    To drugie troche rozumiem - przegladanie tych plyt jest uciazliwe, ale
    tez albumy sa za grube :-)

    J.

  • 62. Data: 2017-02-22 23:00:06
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu środa, 22 lutego 2017 19:14:24 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > A jak twarde i jak to wyglada w liczbach ?

    W stosunku do maksimum dołka, siedmio-ośmiokrotny wzrost w negatywach. Pomimo
    dwukrotnego wzrostu cen.
    Jeżeli chodzi o Instaxa, tu nie ma co porównywać bo produkt świeży, ale jeżeli
    nieduży punkt foto mający tuż obok konkurencję ( Foto-Joker, Saturn) sprzedaje po 2-3
    aparaty dziennie, to o czymś świadczy.

> [...]
    > ~10 lat temu pstrykalo sporo wiecej, i wszystkie cyfrowkami.
    > Dzis pstrykaja komorkami, za to wynajety fotograf lata dronem :-)

    zapytań o drona jeszcze nie miałem.

> [...]
    > http://www.usenet.info.pl/
    >
    > Poczulem sie glupio :-)

    > W sensie ze nostalgia za stara technologia, czy ze wola miec "na

    Jedno i drugie, dodatkowo służy do tworzenia na miejscu "księgi pamiątkowej.

    > To drugie troche rozumiem - przegladanie tych plyt jest uciazliwe, ale
    > tez albumy sa za grube :-)

    Ale ze ślubu to jest jedna sztuka, nie powiem że na całe życie, ale na dłuższy czas,
    poza tym nawet z cyfry robi się album w formie tradycyjnej.

    Pozdrawiam Marcin

  • 63. Data: 2017-02-23 02:25:25
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-02-21 o 23:04, Starzec z Gór pisze:

    > Analog jest to potoczne określenie fotografii opartej o chemiczne substancje
    światłoczułe

    Ciekawostka. Potoczne określenie - przez kogo?
    W życiu bym na to nie wpadł, no bo jak? Przecież do szkoły kiedyś chodziłem.

    > Oba pojęcia są nie do końca ścisłe, ale powszechnie przyjęte.

    Czyli coś jak "rożno"?
    W pewnych (o specyficznej inteligencji) grupach ludzi, oczywiście...
    Znaczy - chyba nie do końca "powszechnie przyjęte".
    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 64. Data: 2017-02-23 02:58:32
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Wednesday, February 22, 2017 at 8:25:31 PM UTC-5, Akarm wrote:

> [...]

    > Akarm
    > http://www.bykomstop.avx.pl
    > Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego

    Dowody nieuctwa juz dales, teraz zaczynasz prezentowac chamstwo.
    Wez sie w garsc, zebys nie objawil sie jako bydlak.

    Pozdrawiam
    Slon

  • 65. Data: 2017-02-23 10:24:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Starzec z Gór" napisał w wiadomości grup

    >W stosunku do maksimum dołka, siedmio-ośmiokrotny wzrost w
    >negatywach. Pomimo dwukrotnego wzrostu cen.

    Inflacja - ceny realne podobne :-)

    Jest to jakis wzrost, ale bardziej by mnie interesowal stosunek do
    produkcji 20-25 lat temu ...

> [...]
    >ale jeżeli nieduży punkt foto mający tuż obok konkurencję (
    >Foto-Joker, Saturn) sprzedaje po 2-3 aparaty dziennie, to o czymś

    No swiadczy, piekny wynik bym rzekl ... ale ciekawe, kiedy ta moda
    minie i aparaciki pojda w kat.
    Rok, dwa ?

    >Jedno i drugie, dodatkowo służy do tworzenia na miejscu "księgi
    >pamiątkowej.

    Przyznam, ze w czasach fejsbookow mnie troche dziwi ...

    Czasem. I sprzedaz spada :-)

    J.

  • 66. Data: 2017-02-23 23:30:08
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu czwartek, 23 lutego 2017 10:24:17 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Inflacja - ceny realne podobne :-)

    Oj nie zgodę się.
    Inflacja jednocyfrowa, a ceny poszły dwu i więcejkrotnie w górę.

    > Jest to jakis wzrost, ale bardziej by mnie interesowal stosunek do
    > produkcji 20-25 lat temu ...

    Oczywiście że jest to renesans na małą skalę, film zdecydowanie nie wróci jako
    podstawowy nośnik obrazu, ale też nie umrze.

    > No swiadczy, piekny wynik bym rzekl ... ale ciekawe, kiedy ta moda
    > minie i aparaciki pojda w kat.
    > Rok, dwa ?

    Ta moda na świecie trwa już z pięć lat (u nas krócej) i jakoś nie mija.
    Popatrz sobie na reklamy na których motywem przewodnim jest jakaś impreza, zwłaszcza
    młodych ludzi. Instax w powszechnym użyciu.

    > Przyznam, ze w czasach fejsbookow mnie troche dziwi ...

    Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby takie zdjęcia puścić na skaner czy
    przefotografować cyfrowo.

    > Czasem. I sprzedaz spada :-)

    Ze ślubu zawsze.
    A i albumy mają się dobrze.
    Im cyfryzacja nic a nic nie zaszkodziła, może tylko pod względem jakościowym.
    Zawartości nie albumów.
    Pozdrawiam Marcin

  • 67. Data: 2017-02-23 23:34:56
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu czwartek, 23 lutego 2017 02:25:31 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

    > Ciekawostka. Potoczne określenie - przez kogo?

    Przez praktycznie wszystkich zajmujących się fotografią.

    > W życiu bym na to nie wpadł, no bo jak? Przecież do szkoły kiedyś chodziłem.

    Każdy chodził.

    > Czyli coś jak "rożno"?
    > W pewnych (o specyficznej inteligencji) grupach ludzi, oczywiście...
    > Znaczy - chyba nie do końca "powszechnie przyjęte".

    Znaczy przyjęte powszechnie w branży.
    Teoretykom jego potoczność może się nie podobać, ale to jest tylko i wyłącznie ich
    problem.
    Pozdrawiam Marcin

  • 68. Data: 2017-02-24 13:32:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Starzec z Gór" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >Popatrz sobie na reklamy na których motywem przewodnim jest jakaś
    >impreza, zwłaszcza młodych ludzi. Instax w powszechnym użyciu.

    Ale to moze byc umiejetne zbudowanie rynku.
    Zrobilismy fabryke, a teraz bedziemy w kolejnych krajach reklamowac,
    zeby fabryka 10 lat miala dzialalnosc zapewniona :-)

    A reklamy ... jeszcze musi byc podobny odbior u tych mlodych ludzi :-)

    >Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby takie zdjęcia puścić na skaner czy
    >przefotografować cyfrowo.

    Nic, ale po co - robi sie z komorki, od razu wstawia na fejsa, a potem
    mozna ewentulanie ksiege pamiatkowa wydrukowac :-)

    >Ze ślubu zawsze.

    Mlodzi, rodzice, bo reszta to na plycie :-)

    >A i albumy mają się dobrze.
    >Im cyfryzacja nic a nic nie zaszkodziła, może tylko pod względem
    >jakościowym. Zawartości nie albumów.

    Tylko wiesz "bylem w Egipcie, zrobilem tysiac zdjec" ... w
    "analogowych" czasach byloby uciazliwe, Instaxem tez ...

    J.

  • 69. Data: 2017-02-24 20:03:18
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu piątek, 24 lutego 2017 13:32:26 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > Zrobilismy fabryke, a teraz bedziemy w kolejnych krajach reklamowac,
    > zeby fabryka 10 lat miala dzialalnosc zapewniona :-)

    I częściowo tak z pewnością jest, choć z drugiej strony gdyby Fuji miało "działkę" w
    reklamie McDonalds, to aparat byłby wyraźnie wyeksponowany, a nie przewijał się tylko
    jako element scenografii.

    > A reklamy ... jeszcze musi byc podobny odbior u tych mlodych ludzi :-)

    I jest. W większości kupują Instaxy ludzie młodzi i bardzo młodzi.

    > Nic, ale po co - robi sie z komorki, od razu wstawia na fejsa, a potem
    > mozna ewentulanie ksiege pamiatkowa wydrukowac :-)

    To tak nie działa. Taka księga polega na natychmiastowym wklejaniu wykonanych zdjęć i
    podpisywaniu się pod nimi, jest na ogół przeglądana i komentowana już na poprawinach.
    Kiedyś proponowałem że te z aparatów gości też mogę od razu drukować i wklejać, ale
    jakoś zainteresowania nie było.

    > Mlodzi, rodzice, bo reszta to na plycie :-)

    Mój rekord to 17 zestawów z jednej imprezy.

    > Tylko wiesz "bylem w Egipcie, zrobilem tysiac zdjec" ... w
    > "analogowych" czasach byloby uciazliwe, Instaxem tez ...

    Ja przywiozłem jedynie 21 filmów, byli lepsi ode mnie.
    Rzecz druga, po selekcji tych zdjęć z cyfry, zostaje dziwnie mało kadrów wartych
    zachowania.
    Pozdrawiam Marcin

  • 70. Data: 2017-03-01 18:05:36
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Slon" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    On Tuesday, February 21, 2017 at 11:38:43 AM UTC-5, Yogi(n) wrote:
    > Użytkownik "Slon" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Majc wybor, wole byc tym co piszesz, niz tym co ciebie dotknelo,
    > czyli byc w rodzinie prawniczej i pederasta.

    Ty nie masz żadnego wyboru, choroba wybrała ciebie.

    >Trzeba bylo tak pisac od razu, ze twuj chuj jest zbyt maly,
    >zeby chocby do dupy sie nadawal.
    >Moze chociaz do olewania nada sie ten twuj "gigant".

    Ponieważ temat mojego chuja jest rozległy i długi, ale odbiega znacznie
    od tematyki grupy, pozwolę sobie nie kontynuować tego ciekawego skądinąd
    wątku.
    Ale twój problem streszczono w poniższym artykule i powinieneś się
    skupić raczej na nim:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Schizofrenia_paranoida
    lna

    Oczywiście, podtrzymuję, że jesteś jebnięty, głupi, sklerotyczny - a
    przede wszystkim - stary i niedołężny. Mamy wszyscy nadzieję, że juz
    wkrótce zdechniesz, czego sobie i reszcie grupy szczerze życzę.

    --
    Yogi(n)