    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Wybór puszki i 2 szkieł
    Date: Mon, 30 May 2016 10:51:53 +0200

    Nathan wrote:

    > Mam dylemat - stoję przed zakupem aparatu i 2 obiektywów
    > Puszka - kwestia otwarta
    > Szkła - uniwersalny zoom coś w stylu 17-70
    > - tele w zakresie 50 czy 70-300
    >
    > Niby wiadomo tamron 17-50, sigma 17-70, sigma/tamron 70-300
    > Może znajdą się jakieś systemówki C czy N, które w zestawie z puszką
    > dadzą radość fotografowania i nie frustrujące mydło?
    >
    > Druga opcja to bezlusterkowiec (koniecznie z wizjerem!!!!) i jakimiś
    > dwoma obiektywami?
    > Cel: ogólnofotograficzny, często w górach
    > Budżet: max 5000 pln.

    Zbyt trywialne pytanie. Jeżeli nie masz obiektywów, a potrzebujesz
    aparatu, to Canon, Nikon, Pentax, Fujifilm, Sony itd. - do wyboru do koloru.

    Jednak ja bym lustrzanki w dzisiejszych czasach już nie kupował ze
    względu na fakt, że przy dzisiejszych rozdzielczościach w okolicach 24
    megapikseli dla przeciętnej lustrzanki bardzo dużo widać na zdjęciach i
    nawet drobne błędy ustawienia ostrości są widoczne i powodują, że
    zdjęcia nadają się tylko do kosza. Systemy autofocusa stosowane w
    lustrzankach konstrukcyjnie nie są zdolne do ustawienia ostrości 100% w
    punkt. Jeżeli się uda, to dzięki szczęściu. Od tej wady wolne są
    bezlusterkowce, które mają AF działający na zupełnie innej zasadzie.
    Za to wadą bezlusterkowców jest (chociaż nie zawsze) brak wizjera
    optycznego. Wizjer elektroniczny zawsze ma jakieś opóźnienie w stosunku
    do tego, co się dzieje w danej chwili przed obiektywem aparatu. Czyli
    np. fotografowana osoba przybiera pewien wyraz twarzy, fotograf widzi to
    w wizjerze, podejmuje decyzję, że właśnie taki moment chce
    sfotografować, naciska spust, aparat robi zdjęcie - a na zdjęciu już
    jest inny wyraz twarzy, bo to co fotograf widział w wizjerze było
    opóźnione w stosunku do tego, co się działo przed obiektywem. Niektóre
    bezlusterkowce mają wizjery typu dalmierzowego, co eliminuje tę wadę,
    ale ma za to inne wady - np. trudności przy używaniu długoogniskowych
    obiektywów.