    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Wyciek danych aero2 darmowy internet !!!
    Date: Thu, 19 Apr 2018 15:53:43 +0200
    <paqm1b$bur$1@node2.news.atman.pl>
    <5ad0e0c4$0$668$65785112@news.neostrada.pl>
    <pas5ub$m1u$1@node2.news.atman.pl>
    <1aplr9cujzkuv$.pwy4ntsuj0x4$.dlg@40tude.net>
    <pavcff$sem$1@node1.news.atman.pl>
    <5ad49a28$0$679$65785112@news.neostrada.pl>
    <pb2c27$oue$1@node1.news.atman.pl>
    <5ad721f3$0$679$65785112@news.neostrada.pl>
    <pb8c28$gal$1@node1.news.atman.pl>
    <k...@4...net>
    <pb9ila$k8t$1@node1.news.atman.pl>
    <5ad85fe0$0$31355$65785112@news.neostrada.pl>
    <pba1fi$389$1@node1.news.atman.pl>
    <5ad89022$0$31367$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2018-04-19 o 14:48, J.F. pisze:

    > Ale to "punkt franczyzowy" byl

    Z punktu widzenia klienta był to punkt bankowy, z właściwym logiem
    na drzwiach czy nad drzwiami.

    > Ciekawe ... jakby tak na bezczelnego wyslac pisemko z prosba o
    > potwierdzenie zarobkow.
    > W mniejszym zakladzie kadrowa chyba zacznie od kontaktu z pracownikiem,
    > ale w jakiejs hucie czy kopalni ...

    Zacznij od spytania czy jakakolwiek kadrowa udzieli takiej informacji
    komuś z innej firmy?

    > Byly dane figuranta, a nie wiemy czy byly dane pracownika ktory umowe
    > sporzadzal.

    Też były. Podstawowe dane to dane pożyczkobiorcy, jak dokonano
    wypłaty i kto z pracowników pożyczki udzielał (czyli wypełniaj
    kwity i odpowiada za ich poprawność).

    > Prawnik wysmial podejscie prawidlowo - skoro macie umowe, to scigajcie
    > osobe, ktora umowe zawarla, a to na pewno nie jest moj klient :-)

    Też nie to. Pożyczkę wyłudzono na dane klienta.
    Ale skoro bank już wiedział że wyłudzono to nie miał prawa nękać
    i ponaglać osoby której dane wykorzystano.

    > Ale my chyba o czym innym - bank mysli ze umowe ma,
    > raty wplywaja, jak przestana wplywac, to moga ponaglenie wyslac, nie
    > biegajac do archiwum aby sprawdzic, czy umowa tam jest.

    Do działu windykacji aby ten ponaglenie wysłał musi trafić umowa bądź
    jej kopia.

    > Zreszta nawet jak w archiwum papieru nie ma, to bank umowe zawarl.
    > A przynajmniej tak uwaza - i do czasu gdy figurant nie zakwestionuje, to
    > IMO dobrze uwaza.
    >
    > A wplywajace raty formalnie rzecz biorac potwierdzaja fakt zawarcia umowy.

    Formalnie nie, musiałbyś sprawdzić od kogo są te wpłaty a i tak nie ma
    przepisu który by coś takiego sankcjonował.

    > Nigdy ci komputer danych nie stracil ? Szczesciarz.

    Komputer dane "stracił" wielokrotnie, tyle że ważne dane
    to trzymam więcej niż w jednym miejscu. Więc taka strata
    to tylko ileś godzin danych na ponowne zainstalowanie
    oprogramowania i systemu.

    > tylko, ze w praktyce, to sie domagaja na podstawie systemu komptuterowego.
    > Ten pilnuje czy raty wplywaja, a jak nie, to daje dyspozycje "przypomniec".

    A pewny tego jesteś?
    Wedle mojej wiedzy dział windykacji banku nie wysyła monitów na
    podstawie wpisu do jakiejś bazy danych tworzonej przez kogoś innego.
    Dostaje właściwe dokumenty lub ich kopie i to jest podstawą do
    pisania i wysyłania monitów.

    > No, niby tak.
    > Ale ... jakby pracownik mial takze kase, to by bylo "nie rozliczyl sie
    > ze srodkow".
    > Ale kasa osobno. Albo w ogole przelewem.
    > Wiec jakas tam podstawa do wyplaty byla, chocby ta sfalszowana umowa.
    >
    > I jesli ja potem archiwum zgubilo ... to co pracownik temu winien ?

    Jeśli się zgubiło to na pewno pracownik jest temu winien.
    Nie ma jeszcze dokumentacji z własną świadomością i nogami która
    sobie wyjdzie na spacer, zabłądzi a potem nie wróci.