  • Data: 2018-11-09 15:10:36
    Temat: Re: Wyczynowe ferryty
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. wrote:

    > Ale wyobrazasz to sobie - robia fajny uklad scalony, przekonuja klienta,
    > klient uruchamia produkcje ... i nie ma czesci ?

    Sytuacja z dziś, Power Integrations pochwalił się w spamie nowym
    chipem na 900V. Idealnie by mi pasował i... żaden z ich oficjalnych
    dystrybutorów nie ma. No to poszło pytanie do customer service,
    skąd mam 3 sztuki LNK3696G wytrzasnąć do obwąchania...

    > Moze po prostu nie jest to tak dokladne i trzeba sprawdzic praktycznie.

    Dokładność to swoją drogą, ale to się da wyciągnąć z tych obrazków.
    Tylko po co ja mam robić curve fitting, skoro producent może to zrobić
    za mnie? Co więcej, on te obrazki wygenerował właśnie na podstawie
    potrzebnych mi współczynników. Wrzucam w Matlaba i mam przyzwoite
    przybliżenie wartości strat dla dowolnych parametrów magnesowania.
    Jakoś inni mogą to robić, a w Ferroxcube obrazkowe średniowiecze...

    > No ale kiedys ktos musial wpasc na pomysl, ze mozna trafo planarny
    > zrobic, i co - pracowal w Ferroxcube i przekonal prezesa, ze to ciekawy
    > pomysl, warto by zrobic z 10 tys, setke przebada dzial R&D, reszta
    > pojdzie na sample ...

    No ale planary to są stare pomysły, lata 80. co najmniej. Są firmy,
    które już tylko tak nawijają, popatrz sobie np. tu:

    http://www.paytongroup.com/

    Dochód mają 9x większy od Ferystera, więc widać ktoś to kupuje.
    Przy okazji można sobie podpatrzyć fajne pomysły, m.in. w zakresie
    chłodzenia.

    > Myslisz ?
    > To co, reczna praska :-)

    Nie, frezowanie sztabek do osiągnięcia optimum, a potem
    zamówienie specjalne w TDK na N*10^6 sztuk. :-)

    > Ale to jednak w jakims stopniu masowka, skoro w katalogu Mousera jest
    > ... wiec i rdzenie w miare masowe ...

    Wszystkich szczegółów nie znam, ale płytka w tym jest 14-warstwowa. :-)

    > P.S. No i wraca pytanie jak to jest z ta przewodnoscia ferrytow, skoro
    > tam mamy 4kV.
    > Dobra izolacja uzwojen ?

    W "normalnych planarach" stosuje się wielowarstwowe PCB i ścieżki
    "gorące" puszcza w warstwach wewnętrznych, albo robi wypraski z blachy
    i okleja folią kaptonową. Albo giętkie PCB i origami:

    https://www.altium.com/resources/blog/ruminating-rig
    id-flex-pt5-10.jpg

    W małej skali drut TIW sprawdza się równie dobrze, jak wszędzie
    indziej, tyko uzwajać trzeba "na płasko", co jest upierdliwe.

    > Widac wcale sie nie przejmuja mozliwymi zwarciami.

    Próbowałem kiedyś zrobić szynoprzewód z profilu nawojowego 10x3mm
    z Ferystera. Dopóki sam nie spróbujesz tego odizolować, to nie
    uwierzysz, jakie to izolujące cholerstwo jest mechanicznie wytrzymałe.
    "Prędzej pęknie Ci serce" ;-)

    Pozdrawiam, Piotr