  • Data: 2018-11-23 14:23:34
    Temat: Re: Wydajność stacji na 2 Xeonach
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-11-22 o 22:24, Grzegorz pisze:

    > ^^^^^^^^^^^^ a jak instalki systemu widzą takie dyski , idzie jak na
    > zwykłym dysku czy trzeba kombinować ?

    SAT jest kompatybilny w dół z SATA.
    W wielu matrycach typu RAID5, RAID6 czy mixach typu RAID5+0 można nawet
    mieszać rodzaje dysków (SAS i SATA) i ich obsługa jest prawidłowa.
    Natomiast nie da się obsłużyć dysku SAS na magistrali SATA.

    Od strony OS-a: linuksy raczej widzą prawie wszystko, windowsom często
    trzeba pokazać sterownik.

    PS.
    Ja ubolewam nad ty, że nie ma przejściówek SAS-USB, bo co jakiś czas
    zdarza mi się dysk do sprawdzenia. A w serwerze muszę tworzyć dodatkowy
    wolumin dla tego jednego dysku, a wtedy znów jest problem z wieloma
    programami narzędziowymi.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam