    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Wykrywanie urządzeń w RWD. Ile cali ma cal?
    Date: Tue, 31 May 2016 11:07:24 +0200

    W dniu 30.05.2016 o 22:03, NotBear pisze:

    > Ma sens dla @media print

    Sprawdzałeś czy to tam działa? Być może też tam wymyślono, że cal ma 96
    px lub coś podobnie absurdalnego.

    Ponadto tak czy owak nie rozumiem dlaczego dla mediów ekranowych tak
    samo to działać nie chce. DPI w obu tych przypadkach jest jednoznaczne.
    Przekombinowane to wszystko... ehhh.

    Właśnie czytając to, co poniżej napisałeś doszedłem do wniosku, że też
    nie działa. Ale o tym poniżej.

> [...]
    > 96dpi and a distance from the reader of an arm's length. For a nominal
    > arm's length of 28 inches, the visual angle is therefore about 0.0213
    > degrees. For reading at arm's length, 1px thus corresponds to about 0.26
    > mm (1/96 inch)."
    >
    > https://www.w3.org/TR/css3-values/#absolute-lengths
    >
    > Idea jest taka, zeby uwzglednic sposob uzytkowania ekranu. Element
    > dlugosci 100px wyswietlony na monitorze stojacym na biurku winien miec
    > wizualnie podobna wielkosc jak np na odleglym ekranie na scianie lub
    > smartfonie trzymanym blisko w reku (za to pomiar suwmiarka wykaze

    Aaahaaa... załapałem w czym rzecz! Podejściem CSS jest wizualizacja a
    nie trzymanie się jednostek fizycznych i stąd moje niezrozumienie
    jednostek fizycznych w interpretacji CSS.

    Przy okazji zwróć uwagę, że w tym artykule pokazane jest jak piksel
    wyświetlacza zamieniany jest na szereg pikseli drukarki. Czyli DPI
    również jest tu syntetyczne i kompletnie niczego nie oznacza.

    > Bo to bardziej sie przydaje tworcom przegladarek, zeby poprawnie
    > zachowywaly sie na roznych gestosciach ekranow :-)
    >
    > Tworcom stron glownie do optymalnego serwowania grafiki rastrowej.

    Kumam :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek