  • 11. Data: 2010-01-18 17:54:54
    Temat: Re: Wyłączenie przekierowań w Play
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maciek" <@.../> napisał w wiadomości
    news:hj22r9$6kk$1@newsread1.aster.pl...

    > I nie jest to kwestia usługi "Już w zasięgu".

    Z tym masz racje - wylaczylem przed chwila te usluge w Erze (komorkowej) a
    pomimo to przekierowanie na +48602953200 zostalo.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2010-01-18 20:06:34
    Od: "Maciek" <@.../>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał
    > Centrala dostaje sygnalizacje ze numer abonenta B jest zajety i odtwarza
    > to co jej zaprogramowali - moze to byc zajetosc, moze byc komunikat a moze
    > tez skoczny obertas.
    >
    > Jakiego zaczekania na linii? Moze chodzi Ci o usluge "polaczenie
    > oczekujace"?

    Wiem co to jest call waiting. Przykładowo acz realnie: dzwonię z orange do
    kumpla w orange, który na 100% ma wyłączone cw. I słyszę: Abonent w tej
    chwili prowadzi rozmowę. Możesz zaczekać na linii albo coś tam. Innym razem
    dostaję 'zwykłą' zajętość.

    I to tutaj, na grupie, przeczytałem, że takie rzeczy są możliwe w zależnosci
    od BTS-a i podpowiedziałem sobie od razu, że to te od UMTS.

    W sumie to zwykłe zalety ISDN, nad którymi - póki co - nikt jeszcze
    rozsądnie nie zapanował w Polsce.

    Aha! Co do tych wszystkich sieci w Polsce to przepraszam, zagolopowałem się
    niezbadawszy. Era jest wyjątkiem? (potwierdzającym regułę?)

    Maciek.

  • 13. Data: 2010-01-18 20:56:35
    Od: Olo <w...@j...cy>

    W dniu 2010-01-17 13:03, SDD pisze:

    > A czemu chcesz si etak ardzo tego pozbyc?
    Przecież na swoich stronach play pisze, że usługę tę można wyłączyć.
    Więc chciałem ją wyłączyć. Jak się tego nie daje wyłączyć to po kiego
    grzyba piszą i podają kody aby móc włączać wyłączać itp. Znalazłem już w
    necie, że jest to usługa sieciowa czyli niezależna od widzimisię
    użytkownika tylko od ustawień sieci i teoretycznie nie da się tego
    wyłączyć w play (tak na marginesie w erze dało się wyłączyć wszystkie
    przekierowania), choć gdzieś na innym forum ktoś podał, że jednak jest
    to wykonalne ale trzeba trafić kompetentnego pracownika BOK.
    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 14. Data: 2010-01-18 22:14:17
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 18 Sty, 21:56, Olo <w...@j...cy> wrote:

> [...]
    > przekierowania), choć gdzieś na innym forum ktoś podał, że jednak jest
    > to wykonalne ale trzeba trafić kompetentnego pracownika BOK.

    Gdzie Play pisze, że usługę "Już w zasięgu" można wyłączyć?

    To, jak napisałeś, jedna z usług sieciowych, do których abonent
    ma bardzo ograniczony dostęp. Zależy on tylko od widzimisię
    operatora. Akurat w tym wypadku play to blokuje. Oczywiście
    można to wyłączyć przez BOK ale trudno się tam "przebić"
    z tak niestandardowymi prośbami, jak ta Twoja, przez niekometentny
    (chyba w 100%) beton konsultacyjny.

    Ircys

    Ircys

  • 15. Data: 2010-01-18 22:20:12
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-01-18 18:46, SDD wrote:

> [...]
    >
    > Jakiego zaczekania na linii? Moze chodzi Ci o usluge "polaczenie
    > oczekujace"? Wszystkie sieci ja oferuja na wszystkich swoich BTS-ach, tylko

    Akurat to, o czym piszecie, to nie jest zwykłe "call waiting", tylko
    usługa sieci inteligentnej. Operatorzy doszli do wniosku, że należy
    zmaksymalizować prawdopobieństwo nawiązania rozmowy :-)

  • 16. Data: 2010-01-18 22:39:24
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Ircys" <i...@p...pl> napisał

    > Gdzie Play pisze, że usługę "Już w zasięgu" można wyłączyć?

    Zaraz, po kolei...
    Usługa w Play o nazwie "Już w zasięgu" (informacja bezpośrednio na ekran o
    fakcie włączenia się do sieci telefonu, na który wcześniej dzwoniono a który
    był poza zasięgiem) nie ma wiele wspólnego z tymi przekierowaniami. Właśnie
    sprawdziłem na jednym z numerów w Play, na którym "już w zasięgu" została
    wyłączona. Przekierowania pomimo anulowania po kolejnym sprawdzeniu ich
    stanu pokazują przekaz połączeń na nr +48790998725.
    I dokładnie tak samo jest w Orange jeśli wyłączyć "Ktoś dzwonił" przy czym
    Orange wplątuje w to jeszcze pocztę głosową - jakbyś przekazywania połączeń
    nie wyłączał, to i tak wrócą one do stanu "zajęty/nieosiągalny =
    +48500111333".
    OIDP w Plusie też tak jest. W Erze to już nie wiem, bo dawno nie
    korzystałem.

    I w rozumieniu powyższego usługę Play o nazwie "Już w zasięgu" można
    wyłączyć pisząc prośbę w Play24. Przećwiczyłem to na sobie i to działa.

> [...]
    można to wyłączyć przez BOK ale trudno się tam "przebić"
    z tak niestandardowymi prośbami, jak ta Twoja, przez niekometentny

    Beton to tam jest. Natomiast w przypadku usług niestandardowych twardością
    przypomina każdy inny bok-beton ;)

    Maciek.

  • 17. Data: 2010-01-18 22:41:06
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    > Akurat to, o czym piszecie, to nie jest zwykłe "call waiting", tylko
    > usługa sieci inteligentnej. Operatorzy doszli do wniosku, że należy
    > zmaksymalizować prawdopobieństwo nawiązania rozmowy :-)

    Na Ciebie zawsze można liczyć :)
    Właśnie tego "inteligentnego" sformułowania mi brakowało do opisania tego,
    co chciałem powiedzieć. Podziękował :)

    Maciek.

  • 18. Data: 2010-01-18 23:04:11
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 18 Sty, 23:39, "Maciej Muran" pisze...

> [...]
    > fakcie włączenia się do sieci telefonu, na który wcześniej dzwoniono a który
    > był poza zasięgiem) nie ma wiele wspólnego z tymi przekierowaniami.

    Racja! Dzięki za czujność!
    Pomyliłem nazwę usługi ale wszystko inne bez zmian.

    Ludziska u nas marudzili na tą usługę i próbowałem
    załatwić wyłączenie tego (przekierowania) przez BOK.
    Odpowiedzi konsultantów były poniżej poziomu
    trzeźwo myślącego człowieka, zresztą jak zawsze :)
    Jak znajdę trochę czasu (coraz ciężej z nim) to
    poopisuję trochę rozmów z plajem - jaja jak berety.
    Wrócę też do tematu błędów taryfikacyjnych pleja
    bo sprawa nabiera tempa.

    Podpisuję się po Maćkowym "zmaksymalizowanym
    prawdopobieństwo nawiązania rozmowy" :))
    Czyżby zostało wyciągnięte z jakiegoś marketingowego
    bełkotu promocyjnego?

    Ircys

  • 19. Data: 2010-01-18 23:23:54
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-01-19 00:04, Ircys wrote:

    > Podpisuję się po Maćkowym "zmaksymalizowanym
    > prawdopobieństwo nawiązania rozmowy" :))
    > Czyżby zostało wyciągnięte z jakiegoś marketingowego
    > bełkotu promocyjnego?

    Co Ty? Rasowy marketoid napisałby to w zupełnie inny sposób. Powinny być
    conajmniej dwa słowa z lengłydża :-)

  • 20. Data: 2010-01-19 09:28:34
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-01-18 17:39, Maciek pisze:
> [...]
    > zajęty". Niektóre BTS-y oferują opcję zaczekania na linii, itp. -
    > domniemywam, że to właśnie w takim celu te "przekierowania" są na stałe

    Miałem abo w sieci Minus ( całe szczęście już nie mam ) i tam szło to
    wyłączyć z poziomu telefonu ( wszystkie przekierowania ) Teraz mam
    Mobilkinga i tam po prostu żadne przekierowanie nie jest aktywne. Trzeba
    dopiero sobie samemu włączyć. Pisząc krótko: w MK jest normalnie. Nie
    jest to kryptoreklama, nie jest pracownikiem MK. Jestem po prostu
    zadowolonym od samego początku użytkownikiem. A że są tańsze usługi to
    ja wiem - coś za coś;)
    | Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać. |
    | Nie należę do żadnej partii politycznej |