    Subject: Re: Wyłącznik timer o pracy cyklicznej
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: JaNus <bez@adresu>
    Date: Tue, 21 Mar 2017 07:59:41 +0100

    W dniu 2017-03-21 o 07:39, Kris pisze:

    > I po latach jak padnie ta w urządzeniu to sie okaże że ta w
    > szufladzie też już padła;)

    Akumulatorki (luzem) warto trzymać w lodówce (byleby powyżej zera). Zaś
    co do zużycia, to jednak kolejne cykle ładowania jakoś szybciej ją
    degradują. Natomiast dla trzymanych na zapas warto ustalić optymalny
    stan naładowania, który zależy od typu ogniwa. Bo *podobno* jedne lepiej
    przechowywać rozładowane, i to dość mocno - tak tu wywodził jeden z
    uczestników, choć w necie widziałem instrukcje *fabryczne*, aby jednak
    były naładowane gdzieś w 75%
    No i nadal nie mam pewności, gdzie jest racja.