  • 1. Data: 2017-03-20 13:03:29
    Temat: Wyłącznik timer o pracy cyklicznej
    Od: a...@p...onet.pl

    Witam.

    Spotkał się ktoś może z wyłacznikiem czasowym jak np. typu:

    http://allegro.pl/timer-wylacznik-wlacznik-czasowy-p
    rogramator-3860w-i6593857554.html

    ale aby można było ustawić program cykliczny np: "co 1 godzinę załącz na 2 minuty"
    a nie wprowadzać 48 programów załączających i wyłączających o określonej godzinie.

    Obecnie stosuję wyłącznik mechaniczny z krzywkami ale jego rozdzielczość to 15 minut
    a chciałbym dokładniej.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2017-03-20 15:13:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wprowadzisz czterdziestu osmiu programow bo ten programator ma 20 programow. A
    tak naprawde to moze 10 razy na dobe cos wlaczyc i wylaczyc. Mechaniczny lepszy
    chociazby dlatego ze latwiej sie programuje. Jak potrzebujesz raz zaprogramowac
    mechaniczny to zeby uzyskac krotsze czasy wystarczy podpilowac dinksy ktorymi sie
    programuje.

  • 3. Data: 2017-03-20 16:30:28
    Temat: Re: Wyłącznik timer o pracy cyklicznej
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Jak potrzebujesz raz zaprogramowac mechaniczny to zeby uzyskac
    > krotsze czasy wystarczy podpilowac dinksy ktorymi sie programuje.

    Odradzam. Bez jakiegoś niezwykle precyzyjnego urządzenia do owej
    operacji, skończyć się to może zepsuciem tych ząbków.

    W dniu 2017-03-20 o 13:03, a...@p...onet.pl pisze:
    > ale aby można było ustawić program cykliczny np: "co 1 godzinę załącz
    > na 2 minuty"

    Aby uzyskać to z grubsza, co w Twoim przykładzie, to można tak:
    programator ząbkowy załącza przekaźnik, a ten ma elektroniczny układ,
    który go zgasi po tych koniecznych 2 minutach. Ja nie elektronik, to nie
    podpowiem jak to zrealizować, no ale na tej grupie są fachowcy, i
    pewnie, idąc tym tropem, podadzą garść pomysłów...

  • 4. Data: 2017-03-20 16:51:46
    Temat: Re: Wy??cznik timer o pracy cyklicznej
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    a...@p...onet.pl wrote:
    > Witam.
    >
    > Spotka? si? kto? mo?e z wy?acznikiem czasowym jak np. typu:
    >
    > http://allegro.pl/timer-wylacznik-wlacznik-czasowy-p
    rogramator-3860w-i6593857554.html

    > ale aby mo?na by?o ustawi? program cykliczny np: "co 1 godzin? za??cz na 2 minuty"
    > a nie wprowadza? 48 program?w za??czaj?cych i wy??czaj?cych o okre?lonej godzinie.
    >
    > Obecnie stosuj? wy??cznik mechaniczny z krzywkami ale jego rozdzielczo?? to 15
    minut a chcia?bym dok?adniej.

    To wyglada na idealne zastosowanie Arduino + przekaznik.

    --
    Waldek Hebisch

  • 5. Data: 2017-03-20 20:02:46
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2017-03-20 13:03, a...@p...onet.pl pisze:
    > Witam.
    >
    > Spotkał się ktoś może z wyłacznikiem czasowym jak np. typu:
    >
    > http://allegro.pl/timer-wylacznik-wlacznik-czasowy-p
    rogramator-3860w-i6593857554.html

    Ja sie spotkałem, choc nie jestem pewien, czy dokladnie z tym modelem.
    Programuje sie to nie az tak latwo, ale dasz rade. (Dziwną funkcją
    jest jakby negacja programu: wylacza gdy mial wlaczyc i odwrotnie)
    Chcesz zalaczac co godzine, wiec zabraknie programów na 4 godziny.

    Zegar zalaczal mi i wylaczal w nocy zraszacz. Ze zdumieniem odkrylem,
    ze po zimie pamieta swój program, choc lezal w szufladzie. Wiec raz
    zaprogramujesz i na zawsze zapomnisz. W dzialaniu jest bardzo pewny.

    pozdro
    --
    Andrzej S

  • 6. Data: 2017-03-20 20:15:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli Ty nie potrafisz to nie odradzaj innym bo sa tacy co potrafia podpilowac kilka
    plastikowych elementow w pol godziny. Przy stalym programie taka operacja bedzie
    latwiejsza do przeprowadzenia niz bawienie sie w elektronike i programowanie.

  • 7. Data: 2017-03-20 20:36:33
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-03-20 o 20:02, Andrzej S pisze:
    > Programuje sie to nie az tak latwo, ale dasz rade

    Nie wyobrażam sobie łatwiejszego sposobu, przynajmniej biorąc pod uwagę
    naturalne ograniczenia takiego, wszak prostego, urządzenia...

    > (Dziwną funkcją jest jakby negacja programu: wylacza gdy mial wlaczyc
    > i odwrotnie)

    A z tym, to nie spotkałem się nigdy. Może masz za słabe pingle, i nie
    zauważasz, że jest tam "on", oraz "off" zaznaczone wyraźnie?

    > Chcesz zalaczac co godzine, wiec zabraknie programów na 4 godziny.

    Można w takim razie użyć... dwóch takich! No ale, że można spowodować
    konflikt fazy, z kontrfazą, to trzeba mieć pełną wiedzę, o tym, jak tego
    uniknąć. Oraz pewność, że ktoś, kto takiej wiedzy nie ma - nie będzie
    przekładał tyczek. Czy mam szczegółowo opisać, jak połączyć dwa takie
    zegary, aby mieć w sumie 40 włączeń/wyłączeń?

    > Ze zdumieniem odkrylem, ze po zimie pamieta swój program, choc lezal
    > w szufladzie. Wiec raz zaprogramujesz i na zawsze zapomnisz.

    Tam jest mały akumulatorek, a wieczny on nie jest. Żywotność, jaką
    zaobserwowałem w jednym przypadku, to jakieś 8 lat. Są takie aku do
    nabycia na Allegro, więc warto wybrać dostawcę timera, który sprzedaje
    też owe aku, i od razu zaopatrzyć się na zapas.

    > W dzialaniu jest bardzo pewny.

    Dopóki działa aku... ;-) Pod tym względem te ząbkowane są nieco inne w
    użyciu, bo np. gdy jest zanik prądu, to się zatrzymują, i gubią czas.
    Wszak ruszą dopiero, gdy znów elektrownia puści prąd.

  • 8. Data: 2017-03-20 20:51:42
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Jesli Ty nie potrafisz to nie odradzaj innym bo sa tacy co potrafia
    > podpilowac kilka plastikowych elementow w pol godziny.

    Tak, ale to wymaga (przynajmniej!) umiejętności posługiwania się
    suwmiarką, a przecież Adam nie za bardzo wiedział, jak zmierzyć nią
    średnicę małego otworka. To, że "sa tacy co potrafia" - nie znaczy
    przecież, iż należy do nich pytatiel!
    A dodaj do tego konieczność rozebrania całej tarczy z ząbkami, i ich
    dydolenia (w imadle? zamocowane do tarczy nie dadzą dostępu do
    piłowanych powierzchni!), po czym trzeba to jeszcze złożyć. To już
    lepszy jest pomysł z użyciem _dwóch_ timerów cyfrowych, opisany pod:
    W dniu 2017-03-20 o 20:36, JaNus pisze: (...)
    - roboty na pięć minut.

    > Przy stalym programie taka operacja bedzie latwiejsza do
    > przeprowadzenia niz bawienie sie w elektronike i programowanie.

    Oj tam, zaraz mi wielka "elektronika". Jeden przekaźniczek, kondensator
    sporej pojemności, i odpowiednio dobrany potencjometr, pewnie jeszcze
    kilka oporniczków. Czyli coś, co każdemu z Was pewnie wala się po
    szufladach.

  • 9. Data: 2017-03-20 21:19:55
    Od: "michal" <...@b...pl>

    ps.com...
[...]

    Witam
    Być może wszystko co potrzebujesz to przekaznik czasowy.
    Na przykład taki prosty:
    http://www.fif.com.pl/produkt/36/1197
    zreszta sa tez inne.
    pozdrawiam.
    Michal

  • 10. Data: 2017-03-20 21:38:59
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    >
    > Obecnie stosuję wyłącznik mechaniczny z krzywkami ale jego rozdzielczość to 15

    Np. To:
    http://polskiproducent.pl/protech-adrian-kuglin/digi
    timer-cyfrowy-timer-497