    Subject: Re: Wyłącznik timer o pracy cyklicznej
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: JaNus <bez@adresu>
    Date: Tue, 21 Mar 2017 08:39:29 +0100

    W dniu 2017-03-21 o 07:59, JaNus pisze:

    > co do zużycia, to jednak kolejne cykle ładowania jakoś szybciej ją
    > degradują.

    Aaa, to mi przypomniało, dlaczego "w pierwszym podejściu" wykluczyłem
    to, aby dwa timery zespolić szeregowo (proponowałem równolegle, co
    byłoby rozwiązaniem mooocno ryzykownym): przy poł. równoległym każdy
    timer miałby napięcie cały czas, zaś gdy się je sprzęgnie szeregowo, to
    "ten drugi" będzie przez kilka cykli (co najmniej 4) pozbawiany na jakiś
    czas zasilania, co będzie przeplatane jego powrotem. A to przecież
    przyspieszy zużycie akumulatorka, bo będzie kilka razy na dobę ładowany,
    i rozładowywany. A jak widać jest on niewielki, ot 12 mm średnicy:
    http://allegro.pl/mh80b2-akumulator-ni-mh-2pin-1-2v-
    80mah-kinetic-i5978504284.html
    - no i pojemność też mikra: 80 mAh-in ;-)
    Dlatego doradzałem aby wątkotwórca nie omieszkał zaopatrzyć się w
    zapasik, wszak cena jednego to 2,45 zł, co w zestawieniu z kosztami
    wysyłki, od 6,90 zł do 11,90 należy uznać chyba za rozsądne?

    Co do połączenia tych dwóch timerów, to zalecić można, by
    zminimalizowany został czas odcinania zasilania "temu drugiemu" (w
    szeregu), co zaoszczędzi trwałość jego akumulatorkowi. A gdy aku padnie
    (co się ujawni w gubieniu nastaw), to zanim jeszcze się weźmie za jego
    wymianę, pozostaje zamienienie kolejności timerów, aby ten ze sprawnym
    aku stał się "tym drugim", z odcinanym zasilaniem.

    Ale chyba lepszym rozwiązaniem będzie pojedynczy, i dużo prostszy timer,
    który został wskazany przez Michała:
    W dniu 2017-03-20 o 21:19, michal pisze:
    > Być może wszystko co potrzebujesz to przekaznik czasowy. Na przykład
    > taki prosty: http://www.fif.com.pl/produkt/36/1197

    - tylko nie widzę tam ceny, a rozrzut może być dość spory, więc może
    się okazać, że taniej wypadną dwa takie "rozbudowane", bo widziałem już
    za 13,39+6 zł za przesyłkę