    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Wymyslanie kola ;)
    Date: Sun, 26 Apr 2009 10:07:29 +0200

    szomiz wrote:
    > Dopadl mnie badawczo-rozwojowy temat maksymalnie elastycznego mapowania
    > danych udostepnianych po protokolach typu RS, m-bus, modbus na struktury
    > xml'owe[1].

    Przyznam że kompletnie nie rozumiem, poniewaz z dalszego tekstu wynika
    jakoby miało by to być wypluwane przez urzadzenie. Specyfika modbusa
    wymaga żeby był krótki bo urzadzenia pracują na jednym kablu i
    tragicznie powolnie (zazwyczaj 9600) oraz implementuja to na jakis
    mizernej mocy obliczeniowej cpu. Dlaczego ten XML nie wiem, ale może coś
    pośredniego: binarnie i elastycznie?

    Właśnie z powodu zauwazenia że Modbus to kupa zrobilem wlasny protokół
    binarny który jest zdecydowanie bardziej elastyczny i samoopisujacy, nie
    tracąc czasu na parsowanie. No dobra, tylko jak go używam, ale
    zredukował mi czas developingu firmware o pare rzedów, podobnie z softem
    sterującym. A modbusa opakowuje tym moim i koniec problemów.

    > i czy nie ma na to
    > jakiegos standardu.

    Nawet na modbus nie ma standardu. Głównie ze względu na kretynizm
    developerów firmware którzy nie potrafią liczyc crc, psują sie jak za
    szybko pytasz, mają nieco inne pojęcie 1ms niż reszta swiata, kupuja
    troche inne kwarce do RS niz powinni, generują zapis liczb typu integer
    mozliwie najbardziej przypominający szyfrowanie, itd. W automatyce
    przemysłowej nic nie jest dobrze zrobione, przynajmniej pod kątem
    firmware i komunikacji ( taki mocno subiektywnty wniosek wynikający z
    walki z paroma urządzeniami modbus ) :/

    > [1] Se ktos wymyslil, ze ma byc xml i juz. Na szczescie _jeszcze_ nie wie
    > jaki ;>
    > [2] *Koniecznoscia* (bo [1]). /Xml'izacja/ danych na serwerze akwizycyjnym
    > byla by prostsza i tansza. Ale ma byc w sterowniku [1].

    Przyznam, że jak ktoś chce jechać z Krakowa do Warszawy przez Wrocław to
    się nie dyskutuje bo sensu brak. IMHO xml da tylko jedno - przy
    mizernych predkościach komunikacja wzrośnie do ogromych rozmiarów i
    prawdopodobieństwo błędu skoczy gwałtownie w góre. W dodatku jak sobie
    wyobrażasz liczenie crc xmla żeby to crc było zgodne z zapisem xml? Da
    się, ale po co ...