  • Data: 2016-05-29 14:49:08
    Temat: Re: Wypadek
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 29.05.2016 14:16, Akarm wrote:

    > Nie powinno się równać małych błędów z groźnymi wykroczeniami.
    > Na pewno zwykłym błędem nie jest wyprzedzanie w miejscach zabronionych
    > oraz na trzeciego. To jest robione z premedytacja i za takie stwarzanie

    > śmiertelnego zagrożenia powinna być bardzo wysoka kara. Natychmiastowa,

    > nieuchronna i bez żadnego wyjątku.

    Różnie bywa - czasem źle ocenisz i wrócisz przez podwójną ciągłą - to
    nie jest robione z premedytacją. Czasem wyprzedzisz rowerzystę przez
    ciągłą - dla odmiany z premedytacją, ale ciężko nazwać to śmiertelnym
    zagrożeniem;)

    > Kilkusetzłotowe mandaty nie robią specjalnego wrażenia. Przecież sprawca
    > tego wypadku już trochę ich zaliczył i niczego go to nie nauczyło.

    Sprawca nie był statystycznym kierowcą (a czy tego chcesz czy nie pod
    takich powinny być tworzone przepisy) - miał już odebrane prawko,
    ponownie miał 22 punkty i nie widział w tym swojej winy. Nie możesz taką
    miarką traktować wszystkich, bo za chwilę będziesz musiał zakazać
    sprzedaży noży:P

    > I to jest właśnie nienormalne.

    Jakby to ode mnie zależało to zamiast fotoradarów w miastach bym stawiał
    kamery wychwytujące przejazdy na czerwonym i właśnie wyprzedzanie na
    pasach. 100 razy lepiej wydane pieniądze. Kamery, atrapy mobilnych
    misiów, misiów pieszych - cokolwiek, byle uświadomić pajacom, że na
    pasach się nie omija/wyprzedza.

    > Głupie? Może tak...
    > Zagrażające czyjemuś życiu? Nigdy.

    Jasne...

    > Nigdy nie wyprzedzałem w miejscach zabronionych. Nigdy nie wyprzedzałem,
    > jeśli nie miałem dostatecznej widoczności i pewności, nigdy nie omijałem
    > na przejściu dla pieszych.

    No to ja ci powiem, że mi się parę razy zdarzyło. Nie specjalnie, ale po
    prostu przez nieuwagę (raz koleś na prawym wrzucił kierunek i dając po
    heblach zjechał przed przejściem w prawo, w sumie ciężko mieć do mnie
    pretensję, a jednak jakby ktoś na to przejście wylazł... niby niekogo
    nie widziałem w okolicy, ale w razie "w" to byłoby nie widziałeś, a nie
    widziałeś że nikogo nie ma). Na szczęście nic się nie stało.

    > Jedyne wykroczenia jakie popełniam, to przekraczanie dozwolonej
    > prędkości, za wyjątkiem ograniczenia do 30 czy 40 km/godz.

    Na zielonej strzałce się zatrzymujesz? Na stopach też do zera? Nigdy nie
    zawracaółeś na strzałce kierunkowej w lewo? Żeby wymienić tylko trzy
    najpopularniejsze;)

    > Nie ma czegoś takiego. Każde rondo jest skrzyżowaniem ułatwiającym
    > bezpieczny, bezkolizyjny przejazd. Dzięki rondom większość gamoni może
    > skręcić na skrzyżowaniu w lewo.

    No to akurat było pojebane:P

    https://www.google.pl/maps/@53.0160811,18.6181292,3a
    ,75y,195.15h,85.54t/data=!3m6!1e1!3m4!1smTA2tVX4p65w
    6pOE4hL_6w!2e0!7i13312!8i6656

    Jakie rondo - jak zwykłe skrzyżowanie? A... rondo jest dalej. Dodaj do
    tego obce miasto, noc i oznakowania poziomego prawie nie widać (a
    ostatnie pionowe było 200m temu i przed innym skrzyżowaniem) i że na
    zewnętrznym pasie mieszczą się obok siebie dwa, a w porywach trzy
    samochody i nieszczęście gotowe - jedziesz moto lewą stroną
    zewnętrznego, dajesz kierunek (fakt, że za późno, bo się zastanawiałem
    gdzie zjechać), zjeżdzasz, a tam po prawej stronie samochodzik jedzie
    prosto;) No i masz swoje "śmiertelnie groźne" wykroczenie - wymuszenie
    pierwszeństwa:P

    Nieważne - ważne, że kości i lakier cały, a ja się nauczyłem nowego skilla;)

    Shrek.