  • 1. Data: 2012-06-01 20:43:08
    Temat: Wyższe składki na OC
    Od: to <t...@i...pl>

    Jakiś czas temu PMS-owi trolle (z trollem Koniem na czele) ogłosili, że
    wysokość płaconych składek ubezpieczeniowych nie ma większego związku z
    wysokością wypłacanych odszkodowań. Tymczasem okazuje się, że firmy
    ubezpieczeniowe o tym nie wiedzą i mają zupełnie inne zdanie:

    "Kierowcy samochodów osobowych muszą liczyć się z podwyżkami składek na
    ubezpieczenia komunikacyjne. Główny powód to wciąż rosnący udział szkód
    osobowych w całości odszkodowań wypłacanych z OC. Teraz stanowią już
    ponad połowę. (...)

    - Zwiększają się koszty, a żaden zakład ubezpieczeń nie może sprzedawać
    poniżej kosztów, więc logiczną implikacją jest zwiększenie składki - mówi
    Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU S.A. (...)

    Ubezpieczyciele twierdzą również, że zwiększa się presja na coraz wyższe
    wypłaty z tytułu roszczeń. (...)"

    I komu tu wierzyć? Prezesom czy PMS-owym trollom-ekonomistom?

    Całość: http://tiny.pl/hpv6r

  • 2. Data: 2012-06-01 23:17:28
    Temat: Re: Wyższe składki na OC
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *to* wrote in <news:jqb2fs$9fc$163@usenet.news.interia.pl>:
    > Jakiś czas temu PMS-owi trolle (z trollem Koniem na czele) ogłosili, że
    [...]
    > I komu tu wierzyć? Prezesom czy PMS-owym trollom-ekonomistom?

    Ja tam bym zastosował zasadę, że w każdej legendzie jest ziarno prawdy, a zatem:
    1. Uwierzyłbym Klesykowi, że składki wzrosną
    2. Uwierzyłbym trollom, że niekoniecznie ma to związek z wyższymi
    odszkodowaniami.

    W końcu właśnie wypuścili nowe BMW 6 Gran Coupe i pewnie od cholery kosztuje. Z
    czegoś trzeba sobie tę premię wypłacić.

    pozdr, rdx

    --
    ___ ___ __ _ _
    |_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://tinyurl.com/radxcell

  • 3. Data: 2012-06-02 00:15:07
    Od: to <t...@i...pl>

    begin radxcell

    > 1. Uwierzyłbym Klesykowi, że składki wzrosną 2. Uwierzyłbym trollom, że
    > niekoniecznie ma to związek z wyższymi odszkodowaniami.

    A z czym? Z układem gwiazd?

  • 4. Data: 2012-06-02 08:17:05
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    W dniu 01.06.2012 20:43, to pisze:
    > - Zwiększają się koszty, a żaden zakład ubezpieczeń nie może sprzedawać
    > poniżej kosztów, więc logiczną implikacją jest zwiększenie składki - mówi
    > Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU S.A. (...)

    Jak to zwiększają się koszty? Nie słyszałem, aby kwota gwarancyjna 600
    tysięcy Euro została podniesiona a do tej wysokości ubezpieczyciel ma
    obowiązek pokryć straty i kazdy ubezpieczyciel o tym wie od X lat.

    No, ale OC jest obowiązkowe i sprzedawcy tego ubezpieczenia mogą robić z
    cenami co im się żywnie podoba.

  • 5. Data: 2012-06-02 08:18:21
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    W dniu 02.06.2012 00:15, to pisze:
    > begin radxcell

    > A z czym? Z układem gwiazd?

    Z widzimisiem. Jak wyżej. Jeśli chodzi o OC - nie ma rynku. Jest
    przymus. Więc ludzie zapłacą, temu czy innemu.

  • 6. Data: 2012-06-02 08:30:54
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Andrzej Zbierzchowski* napisał(-a):

    > Jak to zwiększają się koszty? Nie słyszałem, aby kwota gwarancyjna 600
    > tysięcy Euro została podniesiona a do tej wysokości ubezpieczyciel ma
    > obowiązek pokryć straty i kazdy ubezpieczyciel o tym wie od X lat.

    Niezupełnie. Jest 500tys ojro w szkodach na mieniu i 2,5mln ojro w
    szkodach na osobach

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 7. Data: 2012-06-02 08:41:19
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    W dniu 02.06.2012 08:30, Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    zeta.pl

    > Niezupełnie. Jest 500tys ojro w szkodach na mieniu i 2,5mln ojro w
    > szkodach na osobach

    Do 10 czerwca.

    Od 10 czerwca podniosą dwukrotnie:

    http://www.komunikacyjne.ubezpieczeniaonline.pl/faq/
    suma-gwarancyjna-w-ubezpieczeniu-oc-co-to-takiego/4.
    html

    No to cofam co napisałem wyżej.

  • 8. Data: 2012-06-02 09:23:29
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Andrzej Zbierzchowski* napisał(-a):

    > Do 10 czerwca.
    >
    > Od 10 czerwca podniosą dwukrotnie:

    nie bez powodu napisałem _jest_ ;) BTW, ciekawe czy składki wzrosną też
    dwukrotnie skoro sumy gwarancyjne tak właśnie wzrastają :D

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 9. Data: 2012-06-02 09:38:04
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > BTW, ciekawe czy składki wzrosną też dwukrotnie skoro sumy gwarancyjne tak
    > właśnie wzrastają :D

    Mysle, ze nie. Trudno jest spowodowac szkode na 500 tys E na mieniu, nie
    mowiac juz o milionie :-)

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 10. Data: 2012-06-02 09:55:44
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-06-02 08:18, Andrzej Zbierzchowski pisze:

    > Z widzimisiem. Jak wyżej. Jeśli chodzi o OC - nie ma rynku. Jest
    > przymus. Więc ludzie zapłacą, temu czy innemu.

    Zapewne też nie ma rynku spożywczego
    bo jest przymus jedzenia.
    Na serio nie widzisz konkurencji miedzy TU, nie wydzwaniają do ciebie
    jeden przez drugiego i nie proponują usług.
    nie widzisz różnic w składkach zależnie od rejonu.