  • 11. Data: 2018-09-04 22:32:30
    Temat: Re: Wzmacniacz antenowy w aucie
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-09-03 o 20:46, PeJot pisze:

    > Nie, nadal jest 3 stacje na UKF FM, do tego telewizja.

    I na pewno z tego miejsca?
    Sprawdź na stronie firmy.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2018-09-05 11:01:13
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@n...pl> napisał w wiadomości

    > No i chyba jest odporny. Jest w Rzeszowie wieża z nadajnikami TV oraz
    > kilkoma innymi. Dawniej ( przed podłączeniem zasilania do wzmacniacza )
    > było tak, że przejeżdżając ~100 metrów od tej wieży radio totalnie gubiło
    > sygnał FM. Teraz inne radio ale w tych samych warunkach działa bez
    > zaników.

    Możliwe, że tamto radio miało taki feler, iż było wrażliwe na przeciąm
    wskakiwaniem innganie heterodyny, znasz to zjawisko?
    Objawiało się to m.in. właśnie takim zachowaniem, a także, nagłym
    przeskakiwanie na stacje leżące na innych częstotliwościach. I niekoniecznie
    działo się to przez zmianę punktu pracy przestrajjących heterodynę diod
    pojemnościowych, czesto było to dlatego, ze heterodyna staje się generatorem
    synchronizowanym sygnałem z zewnątrz... Jednym z objawów był także pozorny
    spadek siły odbieranego sygnału, radio nie gubi stacji, ale nagle zaczyna
    szumieć, jakby wychodziło z zasiegu. Pewnikiem mieszacz dostaje pierdolca i
    miesza mu się absolutnie każdy syf z otoczenia, wskutek zwykłego przesteru,
    którego zapewne by nie było, gdyby heterodyna (*) dawała mocniejszy sygnał.

    (*) Oj, coś tak sobie pomyślałem, że rybka, albo pipka, oftopicznie, albo
    radia z przemianą pośrednią, albo bezpośrednią, przestaną być prawomyślne,
    albo też którymś przyzna się prawa "równiejszych" pośród równych... Już
    sobie wyobrażam Burmestera 931 z bezpośrednią przemianą, heheheh :) Jeszcze
    tylko kolorki z pryzmatu i na szafo...wróć, świecznik, piedestał, bo
    "równiejsze" :P
    (Tak, wykorzystałem grę słów).

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 13. Data: 2018-09-05 18:58:42
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2018-09-04 o 22:32, RadoslawF pisze:

    > I na pewno z tego miejsca?
    > Sprawdź na stronie firmy.

    Na pewno.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 14. Data: 2018-09-13 12:15:30
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    PeJot <P...@n...pl> wrote:

    > Wręcz stłumiony. Wstyd się przyznać, 10 lat jeździłem z taką nijaką
    > anteną :(

    Ja do dziś jeżdżę. Podłączyłem zasilanie, zasilania nie było, miałem
    wrócić do tematu i zobaczyć co się dzieje, w końcu nie wróciłem. Odbiór
    jest zadowalający, choć czasem szumi.

    Kiedyś wrócę :)

  • 15. Data: 2018-09-13 17:43:55
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    To jakieś liche masz to radio.
    Co to za sprzęt?
    Porządne radio nie potrzebuje żadnych wzmaków w aucie.
    Na mikro antenie skośnej 40cm jakie dziś do większości aut są fabrycznie
    montowane na porządnym radiu odbiera się nadajnik 100W 40km dalej, 1kW 100km
    i więcej (Alex na 105,2MHz z Kasprowego) bez żadnych dodatkowych wzmaków.
    Dodanie do tego zestawu jeszcze wzmaka zatkało by kompletnie radio i na
    całym paśmie zrobiłby sie jeden wielki mix stacji pobliskich nadajników.
    A może przewód antenowy to już jakaś galereta, wszystko zgniło i tłumienie
    40dB zanim do tego radia sygnał dotrze :) Albo odbiór na samym ekranie, bo
    gorąca żyła wyparowała.

  • 16. Data: 2018-09-16 16:23:57
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    jedrek <w...@...on> wrote:

    > To jakieś liche masz to radio.

    Prawda.

    > Co to za sprzęt?

    Jakiś Renkforce (nie pamiętam modelu), kupiony na Allegro za 80 zł ze
    spaloną końcówką mocy, popalonymi ścieżkami i zwarciem (przebiło diodę
    wrzuconą równolegle za bezpiecznikiem, nie wywaliło samego bezpieczenika),
    cośtam jeszcze było uszkodzone ale już nie pamiętam (chyba ścieżki).

    Szukałem taniego radia z Bluetooth (+ zestawem głośnomówiącym),
    stwierdziłem że może być i uszkodzone (naprawię sobie) i znalazłem. Gra
    nawet przyzwoicie, tym bardziej w połączeniu z głośnikami (na nich nie
    oszczędzałem) ale odbiornik (tuner FM) ma tragiczny.

    Inna sprawa że i tak odtwarzam muzykę z karty SD i nie korzystam z tego
    Bluetootha (sam zestaw głośnomówiący też ma słaby). Kupienie sobie
    jakiegoś porządniejszego, markowego mam na liście zakupów do zrobienia
    kiedyś, ale na razie nie chcę wydawać na to pieniędzy.

    Radia jako takiego słucham bardzo rzadko, głównie dlatego że chcę słuchać
    muzyki a nie reklam i "gadania", a jako odtwarzacz MP3 radio sprawdza się
    nieźle, więc tak sobie z nim jeżdżę.

    > Porządne radio nie potrzebuje żadnych wzmaków w aucie.

    Samochód miał wzmacniacz już wbudowany w antenę, więc fabryczne radio
    potrzebowało. Ja tu ogólnie przerobiłem układ antenowy, do FM mam antenę
    paskową przyklejoną do szyby, z już wbudowanym wzmacniaczem (tylko właśnie
    radio mi go nie zasila, a mi się ciągle nie chce tam zajrzeć -- tak jak
    mówię, FM słucham na tyle rzadko, że nie jest to dla mnie priorytetem).

    > A może przewód antenowy to już jakaś galereta, wszystko zgniło i
    > tłumienie 40dB zanim do tego radia sygnał dotrze :) Albo odbiór na samym
    > ekranie, bo gorąca żyła wyparowała.

    A tego w sumie nie mierzyłem, ale fabryczne odbierało dobrze, dużo lepiej
    niż ten Renkforce (tylko nie miało MP3).