eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaX:Problem z modemem GSM, a właściwie, to z jego ustawianiem... › Re: X:Problem z modemem GSM, a właściwie, to z jego ustawianiem...
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia,pl.comp.os.ms-windows.winnt
    Subject: Re: X:Problem z modemem GSM, a właściwie, to z jego ustawianiem...
    Date: Mon, 2 Oct 2017 15:41:18 +0200

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >żeby połączył się skutecznie, trzeba mu zapodać przed tym kilka
    >parametrów wstępnych, jak chociażby APN.
    >Szukając w Google dość długo, znalazłem program Top Netinfo, o nim za
    >chwilę.

    >W swojej Windzie, nie mogę przyporządkować initstringa do
    >wywoływanego połączenia. Mogę to jedynie zrobić na poziomie
    >urządzenia, ale to jest jedno ustawienie, a ja potrzebuję 2 różnych
    >połączeń, do 2 różnych operatorów i z APN o różnej nazwie. Więc już
    >musiałbym za każdym razem edytować odpowiednie właściwości, co nie

    tego modemu ani programu to nie znam, ale tak przez mgle pamietam, ze
    mozna ustawic kilka konfiguracji w telefonie, i wybierac przez numer.
    Bodajze *99***1# to pierwsza konfiguracja, *99***2# to druga itp.

    Ale to bylo dawno, sieci byly inne, modemy byly inne itp :-(

    I pamietasz, ze po polaczeniu z Aero2 to trzeba sie polaczyc z
    odpowiednia strona i wpisac kod captcha ?

    >Używając programu Top Netinfo, można to w pewnym sensie ominąć,
    >program chyba sczytuje z karty jakies ustawienia i podstawia je do
    >łączenia. OK, to nie jest złe. Tyle, że program ten jest jak dla
    >mnie, nadmiernie rozbudowany. Jednak, jeśli po nim, zainicjuję
    >połaczenie telefoniczne (bo tak się łączy, choć wyciąga 7.2 Mbps), to
    >się łączy i mam net. Jeśli jednak wyłączę wszystko i po ponownym
    >uruchomieniu kompa nie użyję uprzednio netinfo, to próba kończy się
    >fiaskiem, wprawdzie na króciutko jest, że połączone, ale zaraz się
    >wypyla z błędem 734, jakby karty nie było.

    Jesli dobrze googlam, to 734 znaczy "protokol PPP zostal zakonczony".
    Moze zle parametry, moze w danym APN nie przechodzi autoryzacja.

    >Myślałem, że skrypty coś dadzą, ale sęk w tym, że wykonują się po
    >połączeniu (co nie od razu stwierdziłem, stąd w ogóle zabrałem sie za
    >ich komponowanie), więc i tak nic z tego.

    Nie ma jakiegos skryptu przed polaczeniem ?
    Albo drania oszukac - niech nie laczy, tylko przejdzie do skryptu, a
    skrypt niech polaczy.
    Wydaje mi sie, ze cos takiego robilem ... ale to dawno temu bylo :-)

    Jeszcze chyba mozesz zdefiniowac dwa modemy i przypisac im inne
    stringi inicjacyjne.

    >Na koniec zatem (a to w związku, ze i tak doczekałem konieczności
    >pójścia wyżej z numerem Windy na kompie) Czy jest 3. w W10 lepiej to
    >rozwiązane, czy znów trzeba się będzie kokosić z programami
    >zewnętrznymi, czego bym bardzo nie chciał ("nie chcem, ale
    >muszem")...?

    W G10 jeszcze nie korzystalem ... ale tam wszystko jest gorzej
    zrobione :-)

    >Po co mi to wszystko? Nie wszędzie jest Wi-Fi, za to prawie wszędzie
    >jest sieć komórkowa, a raczej bym nie chciał polegać na gwizdku
    >(Huawei E3131a), bo gdzieś w terenie wszystko, co wystaje, może się
    >zgubić, uszkodzić, albo co jeszcze. A tak całą łączność mam w środku,
    >full obsada, najwyżej kiedyś kartę wymienię na taką, co ma większe
    >możliwości.

    Kupujesz routerek wifi, jedna karta w kompie, druga w routerku, obie
    gotowe do dzialania :-)

    >Niby mógłbym użyć już posiadanego i w miarę przeze mnie już
    >ogarniętego Connect-Managera obsługującego mi gwizdek, ale nie widzi
    >on karty WWAN w laptopie, choć sterowniki do niej są i karta jest
    >wysterowana. No chyba, że jest jakaś sztuczka, która by go do
    >zobaczenia przekonała...?

    ta "karta WWAN" to ten wbudowany modem ?

    Jeszcze jedna szansa - zobacz czy Dell nie wypuscil jakiejs nowszej
    wersji.

    J.