    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: XILINX - VIVADO
    Date: Sat, 24 Jan 2015 20:36:38 +0100

    On 2015-01-24 18:53, s...@g...com wrote:
    > Przestań!! Jak się na czymś nie znasz, to się nie mędrkuj. TestBenche istotnie
    pisze się w dowolnym HDL

    Przegapiłeś ostatnie jakieś 10 lat. Zadanie domowe z googla:
    SystemVerilog i UVM. Przed UVM było trochę innych. I bedzie pare
    nastepnych, prawie na 100%. Dynamika tu jest kosmiczna.

    I powtarzam: nie tylko gołe testy. Asercje, contrains, randomizacje,
    TLM. To jest pisane w HDLu i *WPLATANE* w kod. Bo asercja jest naturalną
    częścią kodu. W schemacie nie masz możliwosci postawienia głupiej
    asercji. Odcinasz w ten sposób bardzo ważne mechanizmy zwiększające
    jakość i ulatwiające debugowanie.

    Świat naprawdę zna lepsze metody opisu elektroniki na dowolnym poziomie
    od tranzystorów po transakcje. Lepsze od schematów. Naprawdę.

    >, ale guano ma to wspólnego ze środowiskiem projektowym

    *NIE* jest to takie proste. Miało kiedyś. Przez ostatnie 10 lat wiele
    się zmieniło. Ewentualnie engine zbierający wyniki może mieć formę
    środowiska. Testy obecnie pisze się w tym samym języku co implementację,
    akurat taka moda. Obecnie na topie jest SystemVerilog. Jutro pewnie coś
    głupszego od veriloga choć nie wiem czy nie osiągnięto już dna.