  • 1. Data: 2015-01-24 17:11:09
    Temat: XILINX - VIVADO
    Od: s...@g...com

    Tym facetom w Xilinksie to już kompletnie szajba odbiła. Im wręcz chyba odpierdoliło
    i mam nadzieję że ich software developement supervisor dostanie srogiego kopa w dupę.

    Brak możliwości projektowania z poziomu graficznego (schemat).

    Bardzo sobię cenię projektowanie behawioralne i FSM w VHDL/Verilog , chociaż tego
    drugiego zbytnio nie lubię (temat na osobny wątek).

    Projektowanie strukturalne w VHDL/Verilog też ma swoje plusy, postrzegam je jedynie w
    projektach w których jest n-krotność kanałów.

    ===========

    Przy dużych projektach, to jak se projektant pojedzie na ryby, to ni Wuja po powrocie
    nie będzie wiedział po tygodniu o co mu chodziło i co napisał.

    Na schemacie zajęło by mu to góra godzinę.

    =================

    Xilinx chwali się teraz tym, że Vivado kompiluje jakieś 30% szybciej..
    Buahaha!!! Czyli zamiast 10 minut, mamy 6 minut!! SUPER!! Ino z projektem trza się
    pierdolić 4 tygodnie vs. 1 tydzień (ISE).

  • 2. Data: 2015-01-24 17:22:41
    Temat: Re: XILINX - VIVADO
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-01-24 o 17:11, s...@g...com pisze:
    > Tym facetom w Xilinksie to już kompletnie szajba odbiła. Im wręcz chyba
    odpierdoliło i mam nadzieję że ich software developement supervisor dostanie srogiego
    kopa w dupę.

    [pac]

    Quartus górą :)

    @

  • 3. Data: 2015-01-24 17:27:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-01-24 17:11, s...@g...com wrote:
    > Brak możliwości projektowania z poziomu graficznego (schemat).

    Uważaj. Projektowanie z poziomu kodu ma wiele zalet, że wymienie choćby
    testy. EDA obecnie oszalała na punkcie testowania i weryfikacji i cały
    impet rynku kierowany jest naweryfikację. Takie testy *NIE* projektuje
    się graficznie. Graficzne opisy są poprostu gówno warte w poważnych
    zastosowaniach (np. DO-254). Od czasu schematów wymyslono wiele technik
    programowania HDL dramatycznie podnoszacych jakość kiepskich języków
    opisu sprzętu (asercje, coverage, constrains, unit testy itd). Tak wiem
    że dla wielu legacy hardwareowców to jest zbiór bzdur bo najlepsze są
    druty i bramki. Życie.

    > Przy dużych projektach, to jak se projektant pojedzie na ryby
    >, to ni Wuja po powrocie nie będzie wiedział po tygodniu o co mu chodziło i co
    napisał.

    To kiepski programista jest. Bo kod ma byc łatwo czytać a nie pisać.

    > Na schemacie zajęło by mu to góra godzinę.

    Mam dostęp do pewnego schematu. Jakieś 30 tyś przerzutników,
    multiplekserów, liczników itp drobnostek. Czyli godzinka, nie? No, chyba
    ze mowisz o mruganiu diodą. A, i bład jest "cztery metry po lewej i
    17centymetrow od góry".

    Zgadnij dlaczego 99% implementacji software/firmware/hardware jest
    opisanych tekstem a nie grafiką. I pomyśl jak pracuje się zespołowo nad
    schematem graficznym. Chyba że mówisz o mruganiu diodą robionym przez
    jednego klikacza ... tak, to wtedy można ...

  • 4. Data: 2015-01-24 17:31:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Artur Miller" <n...@n...com> wrote in message
    > Quartus górą :)

    Żeby tylko im nie wpadło do głowy wyrzucić graficznego
    trybu w następnych wersjach... :-(

  • 5. Data: 2015-01-24 17:36:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Przy dużych projektach, to jak se projektant pojedzie na ryby,
    > to ni Wuja po powrocie nie będzie wiedział po tygodniu
    > o co mu chodziło i co napisał.
    >
    > Na schemacie zajęło by mu to góra godzinę.

    Jest w tym temacie jedna zaleta trybu VHDL/Verilog nad graficznym...

    Mianowicie "version control" - i porównywanie co się zmieniło
    z wersji 1.45 do wersji 1.46 i 1.47 Twojego projektu...
    Wrzucasz pliki tekstowe do takiego Starteam czy innego klienta
    i pokazuje Ci pięknie każdą linijkę zmiany plików tekstowych.
    Umożliwia Ci np. łączenie zmian z różnych odnóg projektów...
    Tak jak to robią nasi koledzy z działów software (C/C++/Java itp).

    Ja nie znam na dzień dzisiejszy narzędzia które wzięłoby jeden
    plik *.bdf z Quartusa i porównało z drugim plikiem *.bdf i potem
    ładnie, również graficznie, podkreśliło/zaakcentowało zmiany
    naniesione między tymi plikami...

    A to jest duża wada projektowania graficznego którą załatwia VHDL.

  • 6. Data: 2015-01-24 17:38:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > No, chyba ze mowisz o mruganiu diodą.
    > A, i bład jest "cztery metry po lewej i 17centymetrow od góry".

    Nie mów mi, że w top-level masz 30 tysięcy przerzutników...
    Bo to niepoważne jeśli nie używasz hierarchicznych bloków.

  • 7. Data: 2015-01-24 17:56:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-01-24 17:38, Pszemol wrote:
    > Nie mów mi, że w top-level masz 30 tysięcy przerzutników...
    > Bo to niepoważne jeśli nie używasz hierarchicznych bloków.

    Projekt został wydziargany przez firme wktórej pracowal kolega (robili
    coś koło 3 lat). O ile wiem mieli na starcie wczesne źródo w postaci
    płaskiego schematu (może po jakiejś syntezie lub reverse engeneering
    istniejącego urządzenia) który rozwijali. Używali niewiele bloków (tylko
    do nowych rzeczy). Analiza schematu sprowadzała się głównie do
    debugowania działania w symulatorze i poprawy bądź dopisania
    (dorysowania) obok poprawki. Prawdopodobnie nie przepisali tego do hdl
    dlatego że średnia wieku była >45 lat a kolega ją mocno zaniżał. Projekt
    jest bez sensu (nie da się go ani poprawić, bo schematów nie da się
    łatwo poprawiać, ani testować) ale doskonale obrazuje problem z gatunku
    "wole schemat". To masz, kurna. To ekstremalny przykład, wiem.

    Z kodem coś zawsze można zrobić jak się jest w takiej dup... jak duzy
    schemat graficzny to tylko kupić dębowe pudełko i czekać.

  • 8. Data: 2015-01-24 18:43:03
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 24 stycznia 2015 17:27:08 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > To kiepski programista jest. Bo kod ma byc łatwo czytać a nie pisać.

    Hęęę..? Programista? Co Ty pier.....sz?
    Zaprogramuj w np. TTL'ach for( i = 1; i <= 10; i++ )

    Dla ułatwienia "zaprogramuj" to w FPGA - da się coś podobnego zrobić w opisie
    strukturalnym (VHDL/Verilog).

    W opisie behawioralnym np., multiplekser o dowolnej szerokości szyn wejściowych da
    się opisać w paru linijkach kodu.

    Strukturalnie, na bramkach też się da opisać. Na 8-mio bitowych danych, idę o zakład,
    że za Wuja Wacka nie załapiesz opisu tak "od strzału"

    Na schemacie, byle rzut oka i wszystko jasne.

    ================

    A na Gruuubych projektach w opisie strukturalnym, to być się posrał.
    Jak każdy. Ja też.

    Amen.

  • 9. Data: 2015-01-24 18:52:39
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    >
    > Zgadnij dlaczego 99% implementacji software/firmware/hardware jest
    > opisanych tekstem a nie grafiką. I pomyśl jak pracuje się zespołowo nad

    Wtrącę się troszkę chociaż ogólnie masz rację.
    Schemat może być robiony hierarchicznie, więc da się podzielić pracą w
    grupie.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 10. Data: 2015-01-24 18:53:22
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 24 stycznia 2015 17:27:08 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Uważaj. Projektowanie z poziomu kodu ma wiele zalet, że wymienie choćby
    > testy.

    Przestań!! Jak się na czymś nie znasz, to się nie mędrkuj. TestBenche istotnie pisze
    się w dowolnym HDL, ale guano ma to wspólnego ze środowiskiem projektowym. O ile
    oczywiście owo środowisko nie jest w stanie "wypluć" sieci połączeń i elementarnej
    logiki w standarcie IEEE.

    Tłumaczenie automatyczne sch=>hdl jest b. ważne, natomiast środowisko projektowe bez
    sch jest o kant dupy rozbić.

    Amen.