  • 21. Data: 2009-07-21 23:54:39
    Temat: Re: ZASILACZ - ILE WATÓW??? - TEST zużycia energii.
    Od: Padre <P...@n...net>

    CUT_INZ pisze:

    > Tak, to taki mały dostępny w handlu watomierz za 17k zł. Oczywiście
    > można go kupić.
    >
    > Jakbyś przeczytał mój post, to dowiedziałbyś się, że nie używałem
    > marketowych zabawek.

    Ano faktycznie nie doczytałem, co nie zmienia faktu że miernik nawet
    wielki jak amplituner i za 17k zł zazwyczaj nie jest uniwersalny i nie
    do wszystkich pomiarów sie nadaje. Szczególnie że, jak piszesz, nie za
    bardzo się w tej materii orientujesz.
    Jeśli możesz podaj mi dokładny symbol tego miernika.

  • 22. Data: 2009-07-22 05:28:27
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "maX" <a...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Użytkownik "CUT_INZ" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

    > W OCCT daj test "Power Supply". Wtedy testuje sie nie tylko CPU, ale i
    > karta grafiki. Wg autorów zużycie prądu jest wtedy większe niż przy każdym
    > innym teście.

    Szkoda, że nie potrafi u mnie zmierzyć linii 12V.

  • 23. Data: 2009-07-22 05:55:14
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Pewnie z tego że dostępne w handlu popularne watomierze przy małych
    > obciążeniach zasilaczami impulsowymi pokazują bzdury.
    > Takim przykładem jest na przykład plazma Panasonica o której na forach
    > pisano że w standby pobiera 40W zamiast 0,7W wg. specyfikacji.
    > Profesjonalny przyrząd pomiarowy pokazał ok.0,6W a te 40W pokazywały
    > domowe watomierze z hipermarketu.

    Ja kupiłem niedawno w Castoramie miernik DT21 za 70 PLN - i z tego, co
    zdążyłem go przetestować i zweryfikować wyniki z instrukcjami obsługi
    paru sprzętów (komputery Fit-PC2, switch D-Link serwerowy, telewizor
    Panasonic 32'), to pokazuje zużycie całkiem dokładnie i prawidłowo -
    może z wyjątkiem tego, że nie pokazuje ułamków Wata, gdy jest poniżej
    1W, tylko właśnie pokazuje 1W.

    Ale przy takiej cenie to imho wystarczająca dokładność.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 24. Data: 2009-07-22 06:00:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 21 Jul 2009 18:01:11 +0200, CUT_INZ napisał(a):

    > okusiłem się na mały test zużycia energii przez kompa.

    1. Podaj typ (i producenta miernika), sprawdzimy czy się nadaje do tego
    celu.
    2. Jestem zainteresowany poborem mocy w stanie wstrzymania w stosumnu do
    stanu wyłączenia.
    --
    Jacek

  • 25. Data: 2009-07-22 06:34:35
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 22 Jul 2009 00:15:17 +0200, Wiesław napisał(a):

    > Może to niewiarygodne, ale prawdziwe, że wyłączony komp pobiera prąd.
    > Mało tego, możemy go wyłączyć takim klawiszem z tyłu obudowy, a on
    > nadal będzie brał jeszcze kilka wat. Do pomiaru wystarczy amperomierz
    > klasy 2,5. Dlatego pisałem niedawno jak dla naszej kiezeni ważna jest
    > listwa z wyłącznikiem. Mój zasilacz pobiera "zaledwie" 14W. Czyli te
    > Chiftecki wcale nie są takie cacy.

    Jak mierzysz pobór mocy amperomierzem to Ci taki cuda wychodzą. Te 14 W
    przy wyłączonym klawiszem zasilaczu to Ci "pobiera" kondensator filtrujący.

  • 26. Data: 2009-07-22 07:42:54
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 22-07-2009 o 08:34 Leszek K. napisał na pl.comp.pecet:

    > Jak mierzysz pobór mocy amperomierzem to Ci taki cuda wychodzą. Te 14 W
    > przy wyłączonym klawiszem zasilaczu to Ci "pobiera" kondensator
    > filtrujący.

    Te 14W to przy włączonym klawiszu, przy wyłączonym jakieś 7W. Co masz
    do amperomierzy i skąd miałyby być te cuda. Miernik do takich pomiarów
    wystarczający, a co pobiera prąd to już nie wnikam (na razie)

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 27. Data: 2009-07-22 07:49:17
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 22 Lip, 08:00, Jacek Maciejewski <j...@o...pl> wrote:

    > 1. Podaj typ (i producenta miernika), sprawdzimy czy się nadaje do tego
    > celu.
    > 2. Jestem zainteresowany poborem mocy w stanie wstrzymania w stosumnu do
    > stanu wyłączenia.

    w jakim celu maja byc robione te pomiary?
    jesli do doktoratu o wplywie wlaczonych kompow na srodowisko, to
    miernik musi byc full profi z certyfikatami i blogoslawienstwem... ;)

    jesli chodzi tylko o koszty uzytkowania, to najprosciej i
    __najdokladniej__ wlasnym licznikiem pradu (tym wg. ktorego placi sie
    rachunki)... ~10 minut to nie zajmie
    z ciekawosci mozna by zrobic 2 pomiary:
    1. wlaczony sam komp
    2. komp plus np. zarowki ~500W (tylko moc tych zarowek trzeba by tez
    zmierzyc licznikiem, a nie odczytac z pudelka :)

    WS

  • 28. Data: 2009-07-22 09:19:21
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 22 Jul 2009 09:42:54 +0200, Wiesław napisał(a):

    > Te 14W to przy włączonym klawiszu, przy wyłączonym jakieś 7W. Co masz
    > do amperomierzy i skąd miałyby być te cuda. Miernik do takich pomiarów
    > wystarczający, a co pobiera prąd to już nie wnikam (na razie)

    P=I*U*cos fi. Jak byś wpiął w idealne źródło napięcia zmiennego idealny
    kondensator (lub idealną indukcyjność) uzyskałbyś prąd równy
    nieskończoności i zerowy pobór mocy.

  • 29. Data: 2009-07-22 10:46:59
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Leszek K. napisał:

    > P=I*U*cos fi. Jak byś wpiął w idealne źródło napięcia zmiennego idealny
    > kondensator (lub idealną indukcyjność) uzyskałbyś prąd równy
    > nieskończoności

    ??!! Uważa Kolega, że np. idealny kondensator o pojemności 100pF
    podłączony do idealnego źródła napięcia 230V/50Hz da przepływ
    nieskończonego prądu ??? A reaktancja pojemnościowa to pies ?

    Xc=1/(2*Pi*f*C) ; gdzie C podane jest w Faradach.

    i zerowy pobór mocy.

    Zapomniał Kolega dodać małego słowa: "czynnej"

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 30. Data: 2009-07-22 10:54:19
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Wiesław napisał:

    > Te 14W to przy włączonym klawiszu, przy wyłączonym jakieś 7W. Co masz
    > do amperomierzy i skąd miałyby być te cuda. Miernik do takich pomiarów
    > wystarczający, a co pobiera prąd to już nie wnikam (na razie)

    Witam
    Amperomierz do takich pomiarów kompletnie się nie nadaje. Po pierwsze
    nie znamy współczynnika przesunięcia fazowego cos(fi), a po drugie
    typowy amperomierz prądu przemiennego poprawnie mierzy tylko prądy
    sinusoidalne. Prąd pobierany przez zasilacz impulsowy nie przypomina
    nawet sinusoidy. Trochę poprawiają to wbudowywane ostatnio do zasilaczy
    układy PFC, ale odkształcenie jest na tyle duże, że typowe mierniki
    kłamią dość mocno.

    Do poprawnego pomiaru mocy czynnej w takich przypadkach potrzebny jest
    watomierz TRUE RMS, który poprawnie mierzy moc przebiegów odkształconych.

    Pozdrawiam
    Grzegorz