  • 1. Data: 2009-07-21 16:01:11
    Temat: ZASILACZ - ILE WATÓW??? - TEST zużycia energii.
    Od: CUT_INZ <c...@c...pl>

    Pożyczyłem od znajomego profesjonalny miernik którego używają w
    laboratorium (gdzie on pracuje)

    Pokusiłem się na mały test zużycia energii przez kompa.

    Platforma testowa:
    - Monitor samsung 20' LCD
    - Mysz, klawiatura ;p
    - Zasilacz Chieftec 450W
    - Procesor C2D E8400 3.0GHz (w testach 4.0 GHz)
    - Płyta GB EP45-UD3R
    - 4GB A-Data Vitesta EE DDR2 1066+
    - Grafika ZOTAC 9800GT
    - 3x wiatraczek 150mm

    Wyniki testów:
    Przy 4.0GHz

    Wyłączony komp: 24W
    Uruchomiony komp(spoczynek): 180W
    Obciążony procesor na max(OCCT): 240W
    3DMark05 (max detale): średnio ok. 265W, maksymalnie 280W
    Gra Wheelman (max detale): 250W

    Dla 3.0 GHz
    Uruchomiony komp(spoczynek): 165W
    Obciążony procesor na max(OCCT): 210W

    Przypominam, iż jest to zużycie całego zestawu z monitorem.

    Może komuś się przyda.

    --
    Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
    Honda VFR 800A V-TEC '08

    NIE JESTEM Z WARSZAWY

  • 2. Data: 2009-07-21 21:34:14
    Temat: Re: ZASILACZ - ILE WATÓW??? - TEST zużycia energii.
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba CUT_INZ napisała na pl.comp.pecet:

    > Wyłączony komp: 24W
    Z czego tyle?
    Marcin Kocur

  • 3. Data: 2009-07-21 21:44:11
    Od: Padre <P...@n...net>

    Marcin Kocur pisze:

    > Z czego tyle?
    Pewnie z tego że dostępne w handlu popularne watomierze przy małych
    obciążeniach zasilaczami impulsowymi pokazują bzdury.
    Takim przykładem jest na przykład plazma Panasonica o której na forach
    pisano że w standby pobiera 40W zamiast 0,7W wg. specyfikacji.
    Profesjonalny przyrząd pomiarowy pokazał ok.0,6W a te 40W pokazywały
    domowe watomierze z hipermarketu.

  • 4. Data: 2009-07-21 21:50:28
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *CUT_INZ* wrote in <news:h44pen$lde$1@mx1.internetia.pl>:
    > Pożyczyłem od znajomego profesjonalny miernik którego używają w
    > laboratorium (gdzie on pracuje)
    > Pokusiłem się na mały test zużycia energii przez kompa.
    > Platforma testowa:

    u mnie sprzet jak na (1), P3 1.2GHz, ABIT BX-133 RAID
    zasilacz Enlight 300W
    maks pobor mocy 128 watow, przy obu napedach CD pracujacych
    srednio okolo 80

    (1) http://miniurl.pl/666machine2

    pozdr, rdx

    --
    ___ ___ __ _ _
    |_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://miniurl.pl/kdt

  • 5. Data: 2009-07-21 21:56:06
    Od: CUT_INZ <c...@c...pl>

    Padre pisze:

    > Pewnie z tego że dostępne w handlu popularne watomierze przy małych
    > obciążeniach zasilaczami impulsowymi pokazują bzdury.

    Tak, to taki mały dostępny w handlu watomierz za 17k zł. Oczywiście
    można go kupić.

    Jakbyś przeczytał mój post, to dowiedziałbyś się, że nie używałem
    marketowych zabawek.

    --
    Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
    Honda VFR 800A V-TEC '08

    NIE JESTEM Z WARSZAWY

  • 6. Data: 2009-07-21 22:00:01
    Od: CUT_INZ <c...@c...pl>

    CUT_INZ pisze:

    Sprzęt marki HP (Hewlett Packard)

    --
    Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
    Honda VFR 800A V-TEC '08

    NIE JESTEM Z WARSZAWY

  • 7. Data: 2009-07-21 22:03:56
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 21-07-2009 o 23:56 CUT_INZ napisał na pl.comp.pecet:

    > Jakbyś przeczytał mój post, to dowiedziałbyś się, że nie używałem
    > marketowych zabawek.

    Czy do pomiaru używałeś watomierza, czy amperomierza?

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 8. Data: 2009-07-21 22:04:30
    Od: CUT_INZ <c...@c...pl>

    Marcin Kocur pisze:

    > Z czego tyle?

    Wyłączony komp + monitor w STAND BY + diodka na myszce która nie gaśnie ;p

    --
    Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
    Honda VFR 800A V-TEC '08

    NIE JESTEM Z WARSZAWY

  • 9. Data: 2009-07-21 22:06:15
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Padre" napisał:

> [...]
    > obciążeniach zasilaczami impulsowymi pokazują bzdury.

    "Pożyczyłem od znajomego profesjonalny miernik którego używają w

    Napisz donos do PCA, że w tym laboratorium używają niewzorcowanych
    przyrządów pomiarowych, kupowanych w hipermarketach...

    JoteR

  • 10. Data: 2009-07-21 22:11:15
    Od: CUT_INZ <c...@c...pl>

    Wiesław pisze:

    > Czy do pomiaru używałeś watomierza, czy amperomierza?

    Szczerze powiedziawszy nie nie wiem jak nazywa się to urządzenie.
    Wygląda gabarytami jak amplituner. Marki HP. Osoba od której to
    pożyczyłem pokazała jak mierzyć waty i tyle. Nie miałem potrzeby
    zagłębiać się szczegółowo w działanie.

    --
    Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
    Honda VFR 800A V-TEC '08