  • 31. Data: 2023-07-16 00:51:34
    Temat: Re: Zabezpieczenie USB
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Desoft <b...@a...pl> wrote:

    > Podłączona do sieci przez 24h/dobę - więc tylko przeładowanie.

    To nie jest przeładowanie. Przeładowanie jest wtedy, kiedy doprowadzisz
    baterię do napięcia większego niż jej maksymalne napięcie. W różnych
    technologiach akumulatorów dzieją się wtedy różne rzeczy. W przypadku
    ogniw opartych na licie (jak w telefonie) może dojść do wybuchu. Dlatego
    kontroler ładowania (właściwa ładowarka) pilnuje, żeby ten stan nigdy nie
    nastąpił, a BMS odcina baterię, jeśli jednak nastąpi.

    --
    Przychodzi blondynka do lekarza a lekarz mówi:
    - Proszę się rozebrać.

  • 32. Data: 2023-07-16 00:54:08
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Desoft <b...@a...pl> wrote:

    > No właśnie kombinuję - szukam jakiegoś pomysłu.
    > Tylko, że chciałem to rozwiązać kompleksowo. Nie mam jednego zasilacza
    > USB - raczej mnóstwo, nawet do lampki przy biurku.

    To ja zdjęciem odpowiem.

    http://arnold.ziffel.one.pl/ladowarka-usb-5a.jpg

    Dopiero w powiększeniu widzę ile tam kociej sierści...

    --
    Profesor przerywa wyklad i zwraca się do studentow siedzacy w ostatnim
    rzedzie:

  • 33. Data: 2023-07-16 02:00:58
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:3b4c6412-d28f-4f50-98ae-7f38532d249e@hootervil
    le.invalid>
    user Arnold Ziffel pisze tak:

    > To ja zdjęciem odpowiem.
    >
    > http://arnold.ziffel.one.pl/ladowarka-usb-5a.jpg
    >
    > Dopiero w powiększeniu widzę ile tam kociej sierści...

    jest moc

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 34. Data: 2023-07-16 03:20:58
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > jest moc

    Tylko gniazd brakuje, jakbym robił drugi raz to dorzuciłbym jeszcze kilka.
    Niekoniecznie więcej amperów, sam pilnuję żeby nie przeciążyć, a różnych
    małych odbiorników trochę się namnożyło (z mocno obciążających są tylko
    dwa, to akurat -- rzadko przekraczam 3 A).

    --
    Nawalony zając wraca po nocy do domu. W pewnym momencie fiknął i
    zasnął. W międzyczasie znalazły go dwa wilki i nie mogąc dojść do zgody

  • 35. Data: 2023-07-16 21:22:52
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    W dniu 2023-07-16 o 00:48, Arnold Ziffel pisze:

    > Czyli tyle może dostać TP4056, żeby jeszcze działał, choć pewnie inne
    > parametry (np. rezystancja termiczna) sprawiają, że przy maksymalnym
    > prądzie ładowania i tak nie będzie działał (strzelam, nie zaglądałem do
    > PDFa).
    >
    > Normalnie ten układ chodzi z 5 V.

    > Ale to w zasilaczu. Pokaż ten zasilacz, co to jest za ustrojstwo.

    Normalny chiński. Trzy kondensatory kilka diód i trafo.

    > Jak był wpięty do sieci 24h na dobę to mogło to przyspieszyć spuchnięcie
    > baterii. W tablecie (jakiś nowy Android, nie pamiętam numeru wersji) mam
    > opcję do pracy na zasilaniu sieciowym. Wtedy ładuje baterię chyba do 60%
    > i daje jej spokój, żeby jej nie męczyć.

    Nie pojmuję... na obwinionym zasilaczu nie ładuje, ale ten zasilacz jest
    dobry?

    --
    Desoft

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie
    antywirusowe Avast.

  • 36. Data: 2023-07-17 15:07:48
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Desoft <b...@a...pl> wrote:

    > Normalny chiński. Trzy kondensatory kilka diód i trafo.

    Niestabilizowany? No to jest prawidłowe napięcie bez obciążenia. To nie
    jest zasilacz do ładowania komórki (chyba że do starej Nokii).

    > Nie pojmuję... na obwinionym zasilaczu nie ładuje, ale ten zasilacz jest
    > dobry?

    Jeśli jest zbudowany tak jak mówisz, to jest dobry. Po prostu nie jest
    stabilizowany. 5 V może mieć pod nominalnym dla niego obciążeniem.

    --
    Jeśli będziesz tak lotny jak pszczółka
    Tak silny jak niedźwiedź

  • 37. Data: 2023-07-17 17:30:46
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    ...>
    > ...Stary telefon, ale nie mam
    > potrzeby zmieniać (ani ochoty, bo w nowych Androidach nie działa
    > automatyczne nagrywanie rozmów, przynajmniej nie bez roota -- chyba że
    > ktoś mnie z błędu wyprowadzi?).

    Od softu zależy, Lineage chodzi prędzej na starym urządzeniu niż nowym.

  • 38. Data: 2023-07-18 00:41:54
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Od softu zależy, Lineage chodzi prędzej na starym urządzeniu niż nowym.

    A jest jakiś modowany soft, na którym pójdą te wszystkie rzeczy, które z
    różnych powodów wymagają oryginalnego, niezrootowanego telefonu? Apka
    banku, firmowy teams, firmowy outlook.

    --
    Siedzą dwie muchy przy gównie. Jedna pierdnęła, na to druga :
    - No wiesz, przy jedzeniu!!!

  • 39. Data: 2023-08-04 16:55:43
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    W dniu 2023-07-17 o 15:07, Arnold Ziffel pisze:

    > Niestabilizowany? No to jest prawidłowe napięcie bez obciążenia. To nie
    > jest zasilacz do ładowania komórki (chyba że do starej Nokii).

    Zasilacze USB do smartfonów są niestabilizowane?

    > Jeśli jest zbudowany tak jak mówisz, to jest dobry. Po prostu nie jest
    > stabilizowany. 5 V może mieć pod nominalnym dla niego obciążeniem.

    Czyli: działał kiedyś - ładował smartfona. Teraz nie ładuje, ale nadal
    jest dobry. Może smartfon uszkodzony? tyle że w tej chwili działa po
    zmianie zasilacza USB...

    --
    Desoft

  • 40. Data: 2023-08-09 12:03:02
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Desoft <b...@a...pl> wrote:

    > Zasilacze USB do smartfonów są niestabilizowane?

    Są stabilizowane. Chodziło mi o to, że jak tam są trzy kondensatory, kilka
    diod i trafo, to nie jest stabilizowany. Stare Nokie takie miały, jeśli
    dobrze pamiętam.

    > Czyli: działał kiedyś - ładował smartfona. Teraz nie ładuje, ale nadal
    > jest dobry. Może smartfon uszkodzony? tyle że w tej chwili działa po
    > zmianie zasilacza USB...

    Pokaż zdjęcie środka bo coś mi się nie skleja :)

    --
    Mówi lew do żaby:
    - Ale ty jesteś brzydka... Jesteś zielona, oślizgła i masz strasznie