eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/ › Re: Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
  • Data: 2014-04-29 15:18:59
    Temat: Re: Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
    Od: Bugatti <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu sobota, 26 kwietnia 2014 11:47:02 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:
    > W dniu 2014-04-25 14:10, Bugatti pisze:
    >
    > >> Temat jest trochę szeroki ;) Pisałem - interesuje mnie tylko kombi)
    >
    > > Można wiedzieć czemu tylko kombi ?
    >
    >
    >
    > Powiedzmy że uważam kombi/hatchback za jedyny sensowny rodzaj nadwozia.
    >
    > Sedan wyewoluował z karocy, jakoś się przyjął historycznie, niech sobie
    >
    > będzie że to prestiż i klasyczna bryła - ale funkcjonalnością kombi
    >
    > nijak nie pobije. Nie zamierzam jeździć z walizami na fotelu pasażera,
    >
    > skoro rozmiar auta pozwala by wszystko jechało w bagażniku. Bo rozmiar
    >
    > zewnętrzny kombi/sedan jest praktycznie taki sam, a jednak ładowność
    >
    > ewentualna - zupełnie inna. Nie chodzi mi o to, że załaduje tam o 12
    >
    > walizek więcej. Chodzi mi o to, że mogę wrzucać do bagażnika dużo
    >
    > więcej, mogę wstawić wózek bez jego rozkładania - po prostu wjechać
    >
    > tylko składając rączkę (a przynajmniej tak miałem w Omedze i Vectrze), a
    >
    > obok jadą jeszcze skrzynki z zakupami, jakieś śmiecie i rupiecie - i
    >
    > nijak mi to nie zmniejsza i nie zagraca reszty auta, do którego nie ma
    >
    > problemu wziąć 4-5 osób albo dziecka + 3 osoby. Tak samo, gdy przychodzi
    >
    > do przewiezienia czegoś bardziej-gabarytowego.

    Ok. Wporządku - rozumiem. Mnie pewne modele aut podobają się bardziej w kombi np.
    E91, E61, V60, V70 i wiele innych.

    >
    > > Piszę z perspektywy Krakowa
    >
    > A ja Opola, gdzie regularnie mam wyjazdy Opole-Wrocław po A4, albo
    >
    > Opole-Hanover, więc jest gdzie jechać, teoretycznie, ale RS6 faktycznie
    >
    > jest to przerost formy nad kosztami...

    IMHO na autostrade wystarczy auto o mocy ca. 200 PS (1600 kg) i autobahn 250 PS (też
    1600 kg)

    Myślałem że potrzebujesz auta z naprawdę dużym zakresem i wartością momentu obr. - na
    wyprzedzanie na drogach krajowych i wojewódzkich na których bardzo liczy się
    (przynajmniej dla mnie) czas przyspieszania (nie elastyczność) z zakresu prędkości 60
    - 100 lub 100 - 140 na niskich biegach. W tym pierwszym przedziale od pewnego czasu
    wyznacznikiem jest < 5.1 sec bo tyle obecnie ma samochód, którym się poruszam.

    > > V70 R 300 PS wydaje się być najrozsądniejsze z ww. aut pod względem ceny
    wejściowej i osiągów. W KR pali od >16 litrów.
    >
    > V70 R to jest II, czyli <2007 zdaje sie, a potem III to jest już mondeo
    >
    > i nie ma Rki (r-design tylko, znaczy ozdobniki pierdolniki, a na tym mi
    >
    > nie zależy). V70r na aledrogo widzę jeden, nie dość że z regionów gdzie
    >
    > jeszcze asfaltu nie wynaleziono, to w jego historii "szwajcaria" - co wg
    >
    > mojego doświadczenia z autami ściąganymi - zawsze oznaczało ciekawe
    >
    > przygody i dynamiczne zwroty akcji ;)
    >
    > http://allegro.pl/volvo-v70-r-300km-v70r-max-full-4x
    4-i4186039101.html
    >
    >
    > Poza tym - nie mam pojęcia jak tam się miewa ta skrzynia, co to za
    >
    > silnik, jaki rodzaj napędu 4x4 zastosowano... To taka trochę
    >
    > terraincognita dla mnie ;)

    V70R II uważam, że to obecnie najrozsądniejsza propozycja
    performance/equipment/price.

    Autko ma swoje wady...choćby te zużycie paliwa. Ale ceny części są śmiesznie tanie
    (poza ASO) np.
    Tarcza hamulcowa przód (1 szt) Brembo 330mm x 32mm: 239 zł
    Klocki hamulcowe przód TRW: 196 zł
    Filtr powietrza 80 zł,
    Swiece zapłonowe (kpl - 5 sztuk) Bosch 195 zł, NGK 175 zł
    Rozrząd (pasek rozrządu INA, rolka napinająca INA, rolka prowadząca INA, pompa wody
    AIRTEX): 379 zł - śmieszna cena jak do auta, które ma 300 PS!

    Przepraszam, że tak dokładnie wyliczam ;) ale to nie są ceny, które powalają. Ludzie
    gaworzą nieprawdziwe tezy - jak jest Volvo, Saab, Jaguar to ceny są kosmicznie
    wysokie - bzdura! ;)

    > > Jeśli chcesz auta z mniejszym zużyciem paliwa to BMW E60 535i biturbo lub >> 530i
    N52B30 258 HP (pośredni wtrysk do kolektora - silnik dobrze znosi
    >> LPG...jest parę takich na allegro). Ponadto mniej awaryjny od 535i za
    >> którego trzeba dać 70 tys pln. W 530i trzeba sprawdzić czy silnik trzyma
    >> kompresję ze względu na VANOSa, która lubi się psuć (ale to i tak mały
    >> problem w porównaniu do 535i biturbo)
    >
    > 530i ani sztuki kombi, a 535 jest tylko 1szt kombi w wersji 535xi (z
    >
    > BiałegoStoku), obawiam się że tam już jest trochę za dużo rzeczy do
    >
    > zepsucia się i na starcie już też trochę przydroga...

    Polska pikny kraj...
    skoro chcesz kupić autko za ponad 50 - 70 tys. zł to na pewno znasz j. ang. i jesteś
    w stanie pojechać na zachód po "pewniejsze auto" - nie należy zapominać że to zachód
    wymyślił znaczną większość wszelkiej maści interfejsów diagnostycznych i do cofania
    liczników...więc na zachodzie też trzeba sprawdzać stan auta tak samo jak w PL ;)

    W innym wątku napisałeś że masz już autko na oku (bez OC) - pochwal się jak kupisz ;)

    Pozdr.
    Bugatti

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: