  • 1. Data: 2014-04-23 12:22:01
    Temat: Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Sprzedałem poprzednie toczydło, bo ustawa o vat itd, trzeba było. Teraz
    nie mam najmniejszego pomysłu na następne auto ;/

    Interesują mnie wyłącznie kombi.
    Nie jest to jedyne auto w domu.
    Statystyka kilkuletnia wskazuje, że to auto robi rocznie 5-10 tys km w
    trasach, oraz teraz będzie ~3tys rocznie po mieście (2x 6km dziennie
    dojazdy). Razem daje mi to powiedzmy średnio 10tys km rocznie.

    Przy spalaniu 6/100 daje to 3000 zł na paliwo rocznie
    Przy spalaniu 12/100 daje to 6000 zł na paliwo rocznie. Zasadniczo
    różnica 3000 na rok = 250zł miesięcznie (tak na okrągło i szybko licząc
    litr po 5zł) zupełnie nie ma dla mnie sensu, by kupować "coś małego i
    oszczędnego", zwłaszcza gdy eksploatacja wychodzi drożej niż paliwo.
    Dlatego niezbyt patrzę na "oszczędne diesle", no chyba że to fajny
    diesel z założenia (np 335d/535d w bmw, tylko że ciężko coś znaleźć, co
    nie jest przystankiem lub dramatem usterkowym)

    Poprzednio toczyłem się różnymi autami, naprawdę przyjemnie wspominam
    Omegę B MV6, trochę mulasto-krowiasto-kanapiaste, ale duże i wygodne. To
    było ~200KM, tylko że automat i ciężkie. Ale "to se uz nevrati"
    Volvo v50 T5 awd ~250KM - fajnie, szybkie dość, ale nie dość ;) a za to
    zdecydowanie było za małe i zupełnie niekomfortowe.
    Potem Vectra C OPC z lekkim czipem, ~300KM ~450Nm i manual, ale to znów
    FWD i problemy z trakcją, i już mniejsze i mniej wygodne.

    Obejrzałem Insignie OPC 325KM 4x4 kombi - porażka: ani to kombi (stara
    Astra kombi bije to rozmiarem bagażnika na głowę), ani w środku niezbyt
    dużo miejsca dla pasażerów, ani wykonanie/materiały nie powalają, ani to
    nie jedzie zbyt ciekawie (zdecydowanie przyciężki kloc). A cena i
    problemowość serwisowa dość spora.

    jak żyć?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2014-04-23 12:48:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 23 Apr 2014 12:22:01 +0200, w <lj849n$mpc$1@node2.news.atman.pl>, BartekK
    <s...@d...org> napisał(-a):

> [...]
    > dużo miejsca dla pasażerów, ani wykonanie/materiały nie powalają, ani to
    > nie jedzie zbyt ciekawie (zdecydowanie przyciężki kloc). A cena i

    C5?

  • 3. Data: 2014-04-23 13:27:15
    Od: Bugatti <b...@g...com>

    Budżet - ile w PLN ?

    Pozdr.

    Bugatti

  • 4. Data: 2014-04-23 13:35:19
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Bugatti wydumał(a) w
    ps.com :
    > Budżet - ile w PLN ?

    ... podał sugestię że do 25tys max :) optuję że srednio do 20tys.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 5. Data: 2014-04-23 14:00:30
    Od: b...@g...com

    W dniu środa, 23 kwietnia 2014 13:35:19 UTC+2 użytkownik MichaelData(R) napisał:

    Cześć

    > ... podał sugestię że do 25tys max :) optuję że srednio do 20tys.

    Gdzie widzisz tą sugestię ? Skoro wspomina o Insigni OPC to raczej nie mniej jak 70
    tys.

    Poczekajmy na odpowiedź BartKK'a.

    Pozdr.
    Bugatti

  • 6. Data: 2014-04-23 19:53:24
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-04-23 14:00, b...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Cześć

    > Gdzie widzisz tą sugestię ? Skoro wspomina o Insigni OPC to raczej nie mniej jak 70
    Wolałbym do 50, ale i 75 jest pewną opcją, jeśli jest coś naprawdę
    ciekawego, byle nie okazało się że to 75 a potem jeszcze 20 wkładu
    początkowego, bo rozrząd i skrzynia i turbina do roboty ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2014-04-23 22:30:20
    Od: "misiek" <d...@g...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Przy spalaniu 6/100 daje to 3000 zł na paliwo rocznie
    > Przy spalaniu 12/100 daje to 6000 zł na paliwo rocznie.

    no i dobrze mowisz - bo pierwsza awaria dwumasu, turbiny, wtryskow / pompy,
    i caly misterny plan centusiow idzie w pizdu :D

    Mocna benzyna to jest to ;)

  • 8. Data: 2014-04-23 22:44:06
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 23 Apr 2014 22:30:20 +0200, misiek wrote:

    > no i dobrze mowisz - bo pierwsza awaria dwumasu, turbiny, wtryskow /
    > pompy,
    > i caly misterny plan centusiow idzie w pizdu :D
    >
    > Mocna benzyna to jest to ;)

    Tia, tylko że za różnicę w kosztach paliwa - między mocną benzyną a
    mocnym ropniakiem - rocznie kupisz dwie dwumasy i komplet nowych opon. No
    ale, jak kto jeździ 10k rocznie to można i mocną benzyną, które też
    miewają dwumasy ;)

    Tak, tak - tylko czekam na wywody jak to można
    taką mocną benzynę zatruć gazem ;)

    Tomek

  • 9. Data: 2014-04-24 10:20:24
    Temat: Re: Zachcia?o mi si? sprzedawaae, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2014-04-23 22:44, Tomasz Stiller pisze:

> [...]
    > mocnym ropniakiem - rocznie kupisz dwie dwumasy i komplet nowych opon. No
    > ale, jak kto jeździ 10k rocznie to można i mocną benzyną, które też

    Napewno, szczegolnie w warunkach zalozonych przez autora watku.

  • 10. Data: 2014-04-24 10:22:52
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2014-04-23 12:22, BartekK pisze:
> [...]
    > trasach, oraz teraz będzie ~3tys rocznie po mieście (2x 6km dziennie
    > dojazdy). Razem daje mi to powiedzmy średnio 10tys km rocznie.

    Audi RS6 ;)