    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zagadka świateczna - WN533
    Date: Tue, 27 Dec 2022 17:45:25 +0100

    On Tue, 27 Dec 2022 17:18:25 +0100, Janusz wrote:

    > No zgadza się, ale piszemy o Cemi :) a tam były takie oznaczenia jak
    > napisałem.

    > S chyba nie, za dużo prądu by brały, raczej bliżej LS, tam na szynie
    > jakiś zabójczych prędkości nie było, więc timingi nie były aż tak krytyczne.

    W symbolu jednak S.

    To nie byly zwykle TTL, to mogly byc odstepstwa od parametrow TTL,
    ale o ile pamietam, to S braly pradu podobnie duzo jak zwykłe TTL,
    a jednak znacznie szybsze.

    > gorsze nie ale wydajności mniejsze i mniejsze obciążenie wyjścia które
    > go sterowało.

    No to mozna bylo z przyzwyczajenia uzyc 74LS07 :-)

    > Istotne, w 7407 chyba kolektor 30V wytrzymywał, dlatego tam nie można
    > było dać np 7404, tzn można ale z zewnętrznym tranzystorem, tylko po co
    > jak 7407 miał go w środku.

    > Też :) ale jak widać cuda sie zdarzają.

    Nie bardzo wiadomo skad sie te cuda wzięly.

    > Robili oczywiście, tyle że były inaczej oznaczone, a na płytkach nie
    > widać nrd-owskich scalaków.

    Reszta juz jak widac LS.
    Ale jakos latwiej mi uwierzyc, ze gdzies w NRD sie znalazlo pudlo
    scalakow CEMI, niz ze w RFN

    > :)

    J.