    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    <oo41ca$m6v$1@node2.news.atman.pl>
    <59a58bda$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <59a5c04f$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ddhsg6t3ymr0$.zhben4un2381.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oo7fhh$p4k$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oo8iq6$ocu$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oo8nrm$t2k$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Thu, 31 Aug 2017 13:29:36 +0200

    HF5BS pisze:

    > Jasne, że szpital jest do leczenia. Ale, szpital ma aparaturę i wolałbym
    > wtedy, aby w razie jakiegoś problemu prosto i konkretnie, zawołano
    > specjalistę (więc choćby takie bladozielone pojęcie), niż odprawiano
    > czary i modły nad nieczynnym autoklawem, czy lampą oświetlającą pole.
    > Albo nawet zwykłą umiejętność wymiany bezpiecznika, jeśli jest to
    > przewidziane.

    Ale tu chodzi o system, który wymaga współpracy kilku podmiotów. Tego
    co ma nadajnik radiowy, tego co ma linie telekomunikacyjne itp. Nie
    zajmie się tym technik szpitalny.

    > Pomagać. I póki działa, pomaga. Ale jeśli nie działa, to przeszkadza. Bo
    > zamiast w takim razie po prostu wysłać salową, niech poszuka lekarza, to
    > tłucze sie wywołania, które mogą nie dojść.

    Jak sprawa bardzo pilna, to się nawet redundantnie wyśle na poszukiwania
    siostrę przełożoną.

    > Ja dążę do tego, jak zminimalizować ryzyko nadmiernego opóźnienia
    > otrzymania pomocy przez pacjenta, gdy lekarz kursuje i jest niezbyt
    > namierzalny z jakiegoś powodu. Jakimi ketodami, jak to zorganizować.

    Na pewno nie metodam telekomunikacyjnymi. Szpital to nie miejsce zdarzeń
    nagłych wypadków, tu nikomu znienacka cegła na głowę nie spada, tylko tu
    się przywozi ofiary takich zdarzeń. Już medycy sami wiedzą jak bardzo
    intensywna musi być opieka, kto i gdzie ma dyżuwować stale przy chorym,
    a kiedy można sobie pozwolić troche luzu.

    --
    Jarek