  • Data: 2018-10-23 15:16:19
    Temat: Re: Zakłócenia na i2c
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-10-23 o 13:21, Marek pisze:
    > Czy to powszechny problem gdzie źródłem zakłóceń (dla innych urządzeń)
    > są takie zasilacze?

    Kilka lat temu nie mogłem się dopchać do labu EMC bo byli zawaleni
    robotą bo chyba wskutek jakiegoś zgłoszenia, że LEDówka coś komuś
    zakłócała skontrolowani zostali wszyscy producenci LEDówek.
    Wielu z nich dopiero wtedy się dowiedziało, że istnieje takie coś jak
    dyrektywa EMC i na gwałt musieli wykonać badania.
    Potem w labie się dowiedziałem, że niektóre LEDówki, które badali to
    siały tak, że im przy normalnym ustawieniu przyrządów zabrakło skali.
    Oznaczało to chyba przekroczenie limitu o ponad 30dB.

    Jeśli ten zasilacz jest impulsowy i produkowany przez kogoś, kto jeszcze
    w ogóle nie słyszał o EMC to wszystko jest możliwe.
    P.G.