  • 11. Data: 2012-01-16 13:24:36
    Temat: Re: Zaległe OC
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Obecnie chyba już nie ma automagicznego przedłużenia.

    Chyba jeszcze jest. Jakaś zmiana była *niedawno*?

    Pod koniec roku gadali, że będzie nowelizacja, iż po takim przedłużeniu,
    jak się właściciel obudzi z dwoma ubezpieczeniami, to z jednego będzie
    mógł zrezygnować, ale też chyba na razie jeszcze tego nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2012-01-16 13:33:24
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > _pojazdu_ _przechodzą_ prawa i _obowiązki_ _zbywcy_ wynikające z tej umowy

    Zawsze w umowie widziałem stosowny zapis że wraz z pojazdem przekazano:
    książkę, dowód rej, aktualną polisę ubezpieczeniową siakieś kpl kluczyków,
    kart immobilisera itepe. Jeżeli w umowie brak jest zapisu o OC to znaczy że
    sprzedawca sprzedaje pojazd bez aktualnego ubezpieczenia.
    W razie czego, gdyby jednak co to w dniu zawarcia umowy kupna sprzedaży
    pojazdu, nabywca grzecznie udaje się do dotychczasowego ubezpieczyciela i
    stosownym pismem wyrzeka się nabytej wraz z pojazdem polisy. Ma do tego 100%
    prawo. Sprzedający jeżeli płacił OC, dostanie wówczas zwrot nadpłaconych
    miesięcy a jeżeli nie płacił to zostanie wezwany do zapłaty brakujacych lat.
    Chyba tak to leciało.

    Marek

  • 13. Data: 2012-01-16 13:40:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-16 13:33, 4CX250 pisze:

    > Jeżeli w umowie brak jest zapisu o
    > OC to znaczy że sprzedawca sprzedaje pojazd bez aktualnego ubezpieczenia.

    Nie ma takiej opcji. Ubezpieczenie się kupuje z mocy ustawy.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2012-01-16 14:33:23
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Nie ma takiej opcji. Ubezpieczenie się kupuje z mocy ustawy.

    Aktualnego czyli opłaconego. Ubezpieczenie płacisz w składkach na jakiś
    okres czasu zgodnie z umową. Jak chcesz to bez najmniejszego problemu na
    koniec trwania umowy składasz wniosek że nie przedłużasz polisy na następny
    okres. Automatycznie twój pojazd staje się nieubezpieczony.
    Ubezpieczenia nie sprzedaje i nie kupuje się wraz z pojazdem z obowiązku. To
    tylko coś w rodzaju przejścia praw z osoby na osobę ale z tego przejścia
    nabywca może zrezygnować. Jeżeli nei zrezygnuje to i tak musi przyjść
    zaktualizować dane do ubezpieczenia. Jeżeli sprzedający twierdzi że nie
    płacił i nie pamięta gdzie było statnio ubezpieczony to siłą rzeczy w
    umowie nie będzie zapisu że wraz z pojazdem wydano kwity OC.

    Marek

  • 15. Data: 2012-01-16 16:20:59
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Liwiusz

> [...]
    > jak się właściciel obudzi z dwoma ubezpieczeniami, to z jednego będzie
    > mógł zrezygnować, ale też chyba na razie jeszcze tego nie ma.

    Tylko, że ta nowelizacja nie ma większego związku z automatycznym
    przedłużaniem. :) Troll Roman jak zwykle wypisuje jakieś głupoty.

  • 16. Data: 2012-01-17 10:03:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-16 14:33, 4CX250 pisze:
> [...]
    > okres czasu zgodnie z umową. Jak chcesz to bez najmniejszego problemu na
    > koniec trwania umowy składasz wniosek że nie przedłużasz polisy na

    O czym innym piszemy. Neguję jedynie stwierdzenie, że "Jeżeli w umowie
> [...]

    Z obowiązku.

    > To tylko coś w rodzaju przejścia praw z osoby na osobę ale z
    > tego przejścia nabywca może zrezygnować.

    Najpierw prawo przechodzi, potem można z niego zrezygnować.

    > Jeżeli nei zrezygnuje to i tak
    > musi przyjść zaktualizować dane do ubezpieczenia.

    Kto musi i pod jakim rygorem?

    > Jeżeli sprzedający
    > twierdzi że nie płacił i nie pamięta gdzie było statnio ubezpieczony to
    > siłą rzeczy w umowie nie będzie zapisu że wraz z pojazdem wydano kwity OC.

    Co nie znaczy, że umowa - jeśli taka faktycznie istnieje - nie przejdzie
    na kupującego.

    --
    Liwiusz