  • Data: 2018-02-03 01:54:19
    Temat: Re: Zamawianie rozmow
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-02-02, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > No bez przesady. Po pierwsze, mamy zestawienie połączenia (które w SIPie
    > może trwać milisekundę, ale ogólnie rzecz biorąc, zwłaszcza jeśli to np.
    > PSTN <> VoIP <> PSTN itp, trwa to długo).

    Mogę dać konkretny przykład ile to pi x drzwi zwykle trwa w warunkach
    dużych odległości. Używam SIPa w konfiguracji z klientami na 2ch
    Linksysach PAP2 i bramki PSTN. Operator SIP jest od jednego pudełka
    voip oddalony ca 15kkm, od drugiego 8kkm (powierzchniowo po krzywiźnie
    ziemi). Oba pudełka voip są między sobą oddalone ca 10kkm. Zestawienie
    połączeń trwa 5-10s. Opóźnienia w rozmowie (w jedną stronę) nie wydają
    się przekraczac 1s (ping klient-klient ca 300-400ms) - nie odczuwa się
    tego, więc nie wydają się większe niż 1-2s.

    Wątpię aby kodowanie miało jakikolwiek istotny wpływ na te liczby. Jak
    już to jakieś buforowanie pakietów do kodowania.

    Również połączenie przez bramkę PSTN (jest ona w lokalizacji jednego
    linksysa) nie wydłuża zauważalnie czasu zestawinie połączenia ale są
    jednak pewne zauważalne różnice w zależności od operatora.

    --
    Marcin