  • Data: 2013-07-08 07:51:45
    Temat: Re: Zasadność modernizacji frezarki CNC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 07 Jul 2013 23:16:56 +0200, BartekK napisał(a):

    > EE nie wygląda wcale tak źle. Wykonanie jest oczywiście prehistoryczne,
    > wszystko w drobiazgach co dzisiaj załatwia jeden driver scalony, ale
    > widzę tam np 3 proste drivery osi - zapewne sterowane step/dir a nawet
    > jakby nie - to widać że na wyjściu są po 4 przewody na silnik krokowy
    > (biały/czerwony/czarny/niebieski i PE uziemienie/ekran)

    cos mi sie tu nie zgadza. Owszem - widze te trzy drivery ... ale to
    duza i ciezka maszyna. 35kW - choc pewnie we wrzecionie.

    Moga tym poruszac 4 tranzystorki z niewielkimi radiatorkami ?
    Czy gdzies tam ponizej za jeszcze 4 porzadne drivery ?

    > Tam zapewne 3/4 gratów jest do (analogowo-sprzętowej) obsługi rzeczy,
    > które dzisiaj robi się prosto i softwarowo... Tam milion TTL-ów męczyło
    > się nad obsługą eepromów i całego szajsu z taśmociągiem,
    > krańcówkami-czujnikami itd, to wszystko można by zrobić dzisiaj o wiele
    > prościej.

    tego miliona ttl tam nie widac, widac za to dziesiatki pamieci.
    Czyli juz mikroprocesorowo.

    > To coś mniejwięcej jak stary silnik benzynowy, z skomplikowanym
    > gaźnikiem dwugardzielowym, podciśnieniowym przyspieszaczem zapłonu,
    > pompką przyspieszacza itd. Kupa gratów, rurek, cudów i podciśnień, a jak
    > coś padnie to tylko wtajemniczony to zlokalizuje i naprawi. Ale dając
    > współczesny komputer, prosty wtryskiwacz i 3 czujniki uzyskujemy to samo
    > tylko lepiej.

    Tylko wcale nie tak latwo zrobic stosowny sterownik do silnika :-)

    J.