    From: "HF5BS" <h...@j...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasilacze z trafem - ku przestrodze.
    Date: Sat, 17 Sep 2016 12:47:31 +0200

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:nrgfvh$261$1@news.chmurka.net...
    > Następny raz jak usłyszę jakiś huk to jednym z podejrzanych będą włączone
    > urządzenia, czego dotychczas nie brałem pod uwagę.

    Jestem u znajomego, żonglujemy dyskami (istotne - kładzione były na
    obudowie), nagle huk, błysk, jak zwarcie supercapa. Szybko wyłaczenie kompa
    i bardzo dokładne obejrzenie miejsca zdarzenia. Nie znaleźliśmy ani śladu, a
    powinno co najmniej byc porządne osmalenie, z erozją materiału, nic. Nie
    wiadomo, co się zwarło, co strzeliło, mimo, że smród był całkiem wyraźny.
    Nic, kompletnie nic, chyba z godzinę siedzieliśmy i na wszystkie strony
    obracaliśmy, nosz, UFO jakieś, czy poltergeist...Obudowa czyściutka, bez
    zadrapania, elementy czyściutkie. Kolega później mi zameldował, ze cały
    sprzęt obejrzał i kompletnie nic. A przecież obaj widzieliśmy miejsce,
    usłyszeliśmy huk, poczuliśmy smród, nawet chyba dymek był, ale nie mam
    pewności.

    > Poważnie się zastanawiam, czy można zostawiać zasilony telefon jak się z
    > domu wychodzi tylko jak to zorganizować.

    Po prostu szarpnąć się na zasilacz, który nie pracuje na granicy wydolności.
    Ile już macałem zasilaczy, które same już na biegu jałowym grzały się, że aż
    wydzielały charakterystyczny zapaszek... To ogólnoświatowa tendencja. Mam
    przywieziony z USA telefon (Analogowy bezprzewodowy Uniden z cyfrowym
    rozpraszaniem widma, bardzo skutecznym zresztą), do którego zasilacz aż ma
    zbrązowiałą od temperatury obudowę. robione przeze mnie (na własny użytek),
    z jednym wyjątkiem, gdzie nie było innego wyjścia, nawet pod pełnym
    obciążeniem były jedynie lekutko ciepłe, jeśli w ogóle się zagrzały.
    A na szybko, wstawić bezpiecznik w obwód, aby to on strzelił, zanim się
    wszystko pozwiera i wystrzeli, z niewiadomym skutkiem.

    Tak ja to widzę.

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"

    ---
    Avast.