  • Data: 2016-09-18 19:16:43
    Temat: Re: Zasilacze z trafem - ku przestrodze.
    Od: janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-09-16 o 12:02, Piotr Gałka pisze:

    > Nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Myślałem, że w przeciwieństwie do
    > zasilaczy impulsowych taki z trafem nie jest groźny.
    > Macie jakąś wiedzę na ten temat?
    Tak, najgorsze są wszelkie zasilacze do anten TV, tam trafo samo się
    grzeje tak że izolacja drutów robi się sztywna w środku i pękają.

    > Emalia po np. 20 latach traci swoje właściwości izolacyjne?
    > Zasilacz na 220V nie wytrzymał wielu lat pod 230V?
    U mnie w porywach jest nawet 250V, mam stary piec CO valianta na jeszcze
    220 i musiałem mu dać na wejściu trafo 220/20V chyba 20W które
    połączyłem tak że wtórne odejmuje się od sieci, tak aby piec miał znowu
    220 bo w przeciwnym przypadku pali się elektromagnes od gazu zasilany
    bezpośrednio z sieci.

    A zasilacze wtyczkowe wymieniam na impulsowe, wytrzymują więcej niż
    zwykłe i nie grzeją się tak.

    > Poważnie się zastanawiam, czy można zostawiać zasilony telefon jak się z
    > domu wychodzi tylko jak to zorganizować.
    Ja ładuję jak jestem w domu, a z domu zawsze wychodzę z tel więc
    problemu nie ma.

    --
    Pozdr

    Janusz_K