  • Data: 2014-09-22 17:53:46
    Temat: Re: Zasilanie układów z sieci elektrycznej
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-09-22 15:50, Piotr Wyderski pisze:

    > Tak. 3V rezerwy na spadek na drutach.

    > Odbiornikiem jest układ pobierający do 30mA, a kilowatogodzina
    > kosztuje ~60 groszy. Przy takich stratach nawet mi się nie chciało
    > myśleć o przetwornicy impulsowej.

    Na ale argumentowałeś przeciwko przetwornicy:
    1) Wydajność energetyczna - jak najmniej marnowanego prądu.

    > Dokładnie tak.

    > Konkretnie to jest skrętka FTP.

    > IMHO nie ma sensu w tym zastosowaniu.

    Piszesz o zastosowaniu u pytającego? Tam ma być transmisja po RF wiec po
    co ciągnąć kable zasilające od centralnego zasilacza? Albo wtedy RF jest
    bez sensu (koszt chyba większy niż chińskich zasilaczy impulsowych),
    albo jednak okablowanie od punktu centralnego bez sensu.

    > Różnimy się definicją słowa "trwały". W tym zastosowaniu mnie interesują
    > czasy bezawaryjnej pracy rzędu trzech dekad, więc widzę to inaczej:
    > minęło ledwie 8 lat i _już_ puchną.

    Tak samo po tym czasie mogą spuchnąć elektrolity przy regulatorze liniowym.

    --
    pozdrawiam
    MD