  • 51. Data: 2017-05-27 10:40:38
    Temat: Re: Zasilanie w gniazdku zapalniczki
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2017 o 10:10 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > No właśnie o lodówce piszę.
    > Sprawdzałeś ile to ciągnie?
    > Liczyłeś jak długo wytrzyma Ci akumulator w ten sposób?

    Jakieś 3-4 Ah. Jak nie będzie moczył kija przez całą noc i aku w miarę
    zdrowy to da radę wrócić o własnych siłach.

    Ale wg mnie zostawianie napięcia w gniazdach zapalniczki na dłuższy czas
    po wyłączeniu zapłonu to błąd konstrukcyjny, który u połowy użytkowników
    raz na jakiś czas doprowadzi do rozładowania akumulatora.

    TG

  • 52. Data: 2017-05-27 10:43:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2017 o 09:42 Trybun <c...@j...ru> pisze:

    > zawsze kiedy mi jest potrzebna lodówka w aucie. Parkuję nad wodą,
    > spuszczam łódź, oj zaraz nie mogę wypłynąć na ryby, musiałby ktoś zostać
    > przy aucie bo kluczyk musi być w stacyjce aby ryby i inne towary w
    > lodówce się nie popsuły.

    Do tego celu powinieneś sobie zorganizować drugi akumulator ładowany
    podczas jazdy auta. Jak lodówka go rozładuje do zera to dasz radę wrócić z
    ryb:-)
    To co teraz stosujesz to proszenie się o kłopoty. Zgodnie z odwiecznym
    prawem natury rozładujesz w ten sposób akumulator i nie odpalisz auta w
    chwili kiedy będziesz musiał z jakiegoś powodu niezwłocznie wrócić do domu
    :-)

    TG

  • 53. Data: 2017-05-27 11:44:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 27 maja 2017 10:10:44 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

    > Prędzej Ci się wydoi aku niż rozmrozi zamrożona lodówka i zepsuje towar
    > w niej.
    > Duuuuużo szybciej.
    No chyba że ma skode 102
    Tam aku był wsadzony za tylnym siedzeniem i byłoi sporo wolnego miejsca
    Za młodu jak skode własnie z kumplami kupiliśmy to wsadziliśmy tam aku o gabarytach
    prawie jak skrzynka piwa;)

  • 54. Data: 2017-05-27 17:39:59
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27-05-2017 o 10:40, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Jakieś 3-4 Ah. Jak nie będzie moczył kija przez całą noc i aku w miarę
    > zdrowy to da radę wrócić o własnych siłach.

    No, jak aku będzie w pełni naładowany.
    A jak nie, bo np. dzień wcześniej też był na rybach?

    I ilu userów zapomni i zostawi coś podłączonego na całą noc?
    I kto wtedy będzie płacił za assictance, Trybun?

    Dla jednego nawiedzonego usera NIE MOŻNA psuć samochodu - jak potrzebuje
    niech sobie popsuje sam i poprzełącza kable tak jak mu pasuje.

    > Ale wg mnie zostawianie napięcia w gniazdach zapalniczki na dłuższy czas
    > po wyłączeniu zapłonu to błąd konstrukcyjny, który u połowy użytkowników
    > raz na jakiś czas doprowadzi do rozładowania akumulatora.

    Howgh.

  • 55. Data: 2017-05-27 17:41:01
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27-05-2017 o 11:44, Kris pisze:

> [...]
    > Za młodu jak skode własnie z kumplami kupiliśmy to wsadziliśmy tam aku o gabarytach

    Większy aku niewiele zmienia, bo to jeszcze trzeba naładować.
    Std alternator zazwyczaj nie da rady.

  • 56. Data: 2017-05-27 20:43:17
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 27 May 2017 10:43:41 +0200, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:

    >To co teraz stosujesz to proszenie się o kłopoty.

    100% busów z zabudową sypialną ma na pokładzie ogrzewanie postojowe. I
    jakoś aku nie zdycha w noc. Spora część kierowców ma lodówki. I jakoś
    żyją ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 57. Data: 2017-05-28 00:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik j...@i...pl ...

    > 100% busów z zabudową sypialną ma na pokładzie ogrzewanie postojowe. I
    > jakoś aku nie zdycha w noc. Spora część kierowców ma lodówki. I jakoś
    > żyją ;)

    Aczkolwiek czesto szukaja sposobów na powiekszenie aku lub dołożenie
    drugiego. Ale fakt jest faktem, ze to jest zwiazane nie tylko z lodówka i
    ogrzewaniem ale równiez z checia korzystania z paru innych rzeczy typu
    laptopy, lampki itp.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 58. Data: 2017-05-28 11:47:10
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-05-27 o 10:10, Cavallino pisze:

    > No właśnie o lodówce piszę.
    > Sprawdzałeś ile to ciągnie?
    > Liczyłeś jak długo wytrzyma Ci akumulator w ten sposób?

    Na tyle niewiele że nigdy nie miałem problemów z rozładowanym
    akumulatorem. Na wyprawy zawsze biorę do łodzi rezerwową baterię, jednak
    ani razu nie było potrzebna do auta.

    > Parkuję nad wodą,
    >
    > Prędzej Ci się wydoi aku niż rozmrozi zamrożona lodówka i zepsuje
    > towar w niej.
    > Duuuuużo szybciej.
    >
    > I wtedy masz rzeczywisty problem - nie ten Twój wyimaginowany.

    Są różne sytuacje, nieraz trzeba coś zaraz na początku zamrozić,a do
    tego potrzeba przy aucie zostawić strażnika, dlaczego, ano bo kluczyk
    musi być w stacyjce. O co tak właściwie się kłócisz? Nie tylko to
    idiotyczne podłączanie źródeł prądu wysłałbym koreańców na drzewo,
    Samoczynne włączanie klimy to także nie ułatwia życia kierowcy, albo
    'domykanie szyb", albo "czujnik deszczu i świateł" itditp. Zamiast robić
    coraz doskonalsze pojazdy to oni tracą czas na wymyślanie jakby tu
    uprzykrzyć użytkowanie ich pojazdów.

  • 59. Data: 2017-05-28 11:49:14
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-05-27 o 10:43, Tomasz Gorbaczuk pisze:

> [...]
    > prawem natury rozładujesz w ten sposób akumulator i nie odpalisz auta
    > w chwili kiedy będziesz musiał z jakiegoś powodu niezwłocznie wrócić

    Naprawdę trochę niepoważnie wygląda udzielanie rad w tym zakresie
    staremu praktykowi. To nie są pierwsze auta którymi jeżdżę na wędkarskie
    wyprawy. Pierwszy jest taki który ma gniazdko z prądem w bagażniku, to
    był zdecydowany + przy zakupie, jednak okazało się że to patent
    niepełnosprawny, ze względu właśnie na tą konieczność obecności kluczyka
    w stacyjce.

  • 60. Data: 2017-05-28 13:04:45
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 28-05-2017 o 11:47, Trybun pisze:

> [...]
    > tego potrzeba przy aucie zostawić strażnika, dlaczego, ano bo kluczyk
    > musi być w stacyjce. O co tak właściwie się kłócisz?

    O nazwanie idiotą kogoś kto nie spełnia Twoich i tylko Twoich
    indywidualnych potrzeb, różnych od potrzeb ogółu.
    Bez zważanie na to, że spełniając Twoją potrzebę zagroziłbym potrzebom
    ogółu.
    Zwłaszcza że przez krótkie przepięcie kabelków za góra stówkę u
    elektryka możesz sobie sam swoją potrzebę spełnić.