  • 1. Data: 2017-05-23 18:20:38
    Temat: Akumulator w Passacie wymienić...
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Ktoś umie mi doradzić jak się fachowo akumulator wymienia w Passacie 2004?

    Zastanawiałem się właśnie czemu pas z plastiku pod wycieraczkami jest w
    moim aucie taki popękany w okolicy środka... dziś próbowałem wyjąć padnięty
    aku i włożyć tam nowy i już się nie dziwię...

    Czy VW oczekuje że do wymiany aku trzeba zdjąć ramiona obu wycieraczek i
    zdjąć podszycie, tą rynienkę aby zrobić dostęp?

    Przy okazji zauważyłem drugie pęknięcie tego plastiku od strony pasażera,
    było kiedyś klejone, ale oczywiście klej puścił, dokładnie nad filtrem
    pyłkowym/kabiny co powoduje że cały deszcz z tej rynienki wlewa się do
    wlotu nawiewu i jest rozpylany w kabinie przez dmuchawę :-)))

    Plastik "nowy" niepopękany już mam ze szrotu :-) ale chciałbym się nauczyć
    aku wymieniać fachowo aby go nie złamać sobie tak jak "fachowiec" przede
    mną złamał...

  • 2. Data: 2017-05-23 19:32:57
    Temat: Re: Akumulator w Passacie wymienić...
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    > Czy VW oczekuje że do wymiany aku trzeba zdjąć ramiona obu wycieraczek
    > zdjąć podszycie, tą rynienkę aby zrobić dostęp?

    Może to pomoże:
    https://www.youtube.com/watch?v=BdhL_J69jVQ

    --
    Yogi(n)

  • 3. Data: 2017-05-23 20:11:49
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Yogi\(n\) <y...@k...pl> wrote:

    > Może to pomoże:
    > https://www.youtube.com/watch?v=BdhL_J69jVQ

    No właśnie nie bardzo pomogło... :-)

    Ale dokładnie tak to nieporęcznie wygląda - manewrujesz bardzo ciężkim
    przecież akumulatorem na pełnym wyciągnięciu rąk, bo przecież stoisz obok
    auta i przy wyjmowaniu starego lub wkładaniu nowego aku jest duża szansa że
    zaczepisz o tą perforowaną rynienkę niechcący i połamiesz ten element który
    w starym aucie będzie zwietrzały, kruchy od UV i mniej elastyczny niż nowy.

    Nawiasem mówiąc, słucham co ten chłopak bredzi o jakichś odpływach pod
    akumulatorem zapobiegających dostawaniu się wody do kabiny - żal mi go, bo
    nie zauważył właśnie, że jego plastik jest też pęknięty tuż nad filtrem
    kabinowym, dokładnie w tym samym miejscu w którym mój był już kiedyś
    sklejony czarnym silikonem.

    Jak się przyglądam nowemu, to tam właśnie od spodu jest jakiś szew widoczny
    na powierzchni plastiku - albo od wtryskarki, albo coś się tam łączy - być
    może z dwu mniejszych kawałków zgrzewają bo to bardzo długi element jest i
    po czasie tam to pęka i woda wcieka potem do filtra, dmuchawy i kabiny.

    Po latach robi się w aucie stęchły zapach którego ciężko potem usunąć.

  • 4. Data: 2017-05-23 21:44:02
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Yogi\(n\) <y...@k...pl> wrote:

    > Może to pomoże:
    > https://www.youtube.com/watch?v=BdhL_J69jVQ

    Yogin, zerknij na to wideo, przewin do 6 minuty:
    https://youtu.be/NIUrJurQKfc
    Możemy zgadywac tylko ile razy był tam akumulator wyjmowany :-)))

    German Engineering - wa mać!

    Orientuje się ktoś czy ta rynienka jest tam na jakimś silikonie czy tylko
    na suchy wcisk?

  • 5. Data: 2017-05-23 21:59:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Yogi\(n\) <y...@k...pl> wrote:
> [...]
    >https://youtu.be/NIUrJurQKfc
    >Możemy zgadywac tylko ile razy był tam akumulator wyjmowany :-)))

    Alez Pszemolu - fabryka wstawia dobry germanski akumulator i przez 10
    lat nie trzeba nic rozbierac, a potem to przeciez auto i tak juz na
    zlom :-)

    J.

  • 6. Data: 2017-05-23 22:04:25
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 23 May 2017 19:44:02 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Orientuje się ktoś czy ta rynienka jest tam na jakimś silikonie czy tylko
    > na suchy wcisk?

    Na suchy wcisk - koleś nawet później mówi coś o gumowej uszczelce szyby,
    która ze starości stwardniała i utrudnia demontaż - dlatego tą łapką
    ciesielską ją potraktował, ryzykując rozwalenie szyby.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 7. Data: 2017-05-24 01:28:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Yogi(n)" <y...@k...pl> wrote in message

    > Może to pomoże:
    > https://www.youtube.com/watch?v=BdhL_J69jVQ

    A mam jeszcze pytanie do speców od vw:
    Jak przewiniecie wideo do 1:50, co to jest za czujnik czy co to jest:
    http://i67.tinypic.com/296jcky.png

  • 8. Data: 2017-05-24 01:40:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "P.B." <p...@w...pl> wrote in message

    > Na suchy wcisk - koleś nawet później mówi coś o gumowej uszczelce szyby,
    > która ze starości stwardniała i utrudnia demontaż - dlatego tą łapką
    > ciesielską ją potraktował, ryzykując rozwalenie szyby.

    Ciesielską łapką :-) hi, hi...

    On tą nazwą nazwał ten rowek do którego wkłada wystający parapecik
    tego plastiku... no dobra, to spróbuję wcisnąć na sucho, albo dam coś
    na poślizg, może jakiś silikonowy smar do o-ringów pomoże...

  • 9. Data: 2017-05-24 02:14:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > "Yogi(n)" <y...@k...pl> wrote in message

    > A mam jeszcze pytanie do speców od vw:
    > Jak przewiniecie wideo do 1:50, co to jest za czujnik czy co to jest:
    > http://i67.tinypic.com/296jcky.png

    Widzę, że ta wtyczka/czujnik jest zagadką dla wielu posiadaczy VW :-)

    https://www.cargurus.com/Cars/Discussion-t39911_ds55
    0503

    http://www.passatworld.com/forums/volkswagen-passat-
    b5-discussion/341073-electrical-plug-battery-positiv
    e-cable.html

    http://www.passatworld.com/forums/volkswagen-passat-
    b5-discussion/318263-another-identify-part.html

    "It has never been answered. I have the same thing, but the other end on my
    04 has blunt cut wiring instead of the white plug inserts. I asked a few
    years ago."

    Czy Wasze mądre, polskie głowy mają odpowiedź na tą zagadkę
    trapiącą Amerykanów posiadających te germańskie dzieła sztuki? :-)

  • 10. Data: 2017-05-24 09:30:31
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    > Yogin, zerknij na to wideo, przewin do 6 minuty:
    > https://youtu.be/NIUrJurQKfc
    > Możemy zgadywac tylko ile razy był tam akumulator wyjmowany :-)))
    >
    > German Engineering - wa mać!

    Wezwany - zerknąłem. Cóż, "Still better than French" - bo miałem
    francuza ;-)
    Ale rzeczywiście, ten, kto to zaprojektował, powinien smażyć się w
    piekle. Co zresztą w wypadku Niemca i tak jest zupełnie normalne.

    --
    Yogi(n)