    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zastanawiam się jak podejść do zakupów
    Date: Fri, 6 May 2016 23:04:13 +0200

    sypu wrote:
    > Witam grupę.
    >
    > Lepiej kupić body (nowe) starszej generacji z lepszym obiektywem, czy
    > nowe body z kitem?
    > Aparat będzie wykorzystywany tylko prywatnie do uwieczniania różnego
    > rodzaju imprez rodzinnych, wakacji itp. Ale także do fotografowania
    > fauny i flory w moich akwariach.
    >
    > No i nie wiem czy jest sens kupowania nowości jeśli chodzi o body.

    W korpusach postęp jest znacznie bardziej odczuwalny, niż w obiektywach.
    Nie pakowałbym się w korpus starszej generacji, niż najnowszy, na jaki
    mógłbym sobie pozwolić. Obiektywy kitowe są dziś bardzo przyzwoite i
    cena zestawu korpus z kitowym obiektywem jest niewiele wyższa niż samo
    body. Do robienia zdjęć pamiątkowych rodzinie obiektyw kitowy doskonale
    się sprawdzi. Lepszy, drogi obiektyw może oznaczać same niepotrzebne
    kłopoty - ponieważ jest jaśniejszy, to albo jest większy i cięższy
    (jasny zoom vs. kitowy zoom), albo nie ma zooma (jasna stałka). Potem
    okazuje się, że tym drogim obiektywem zdjęcia wychodzą nieostre (bo na
    zdjęciu zrobionym jasnym obiektywem widać, co jest ostre, a co nieostre
    i często nie to wychodzi ostre, co się miało na myśli naciskając spust
    migawki). Zestaw starsze body + "lepszy" obiektyw będzie wyraźnie
    droższy, niż najnowsze body z kitem. Przykładowo Nikon D5500 z kit
    zoomem 18-55 = ok. 3 tys. zł. Nikon D5300 + Sigma 17-50 2.8 wyjdzie
    bliżej 4 tys. zł.