    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Thu, 1 Jan 2015 02:29:28 -0800 (PST)
    Subject: Re: Zawaliło się
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 31 grudnia 2014 15:37:18 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Kilka dni dla Ciebie, poprzednia impreza to nie bylo otwarcie, hala
    > pare lat stala i pare zim przetrzymala.

    Dżejef, nie potrafisz zrozumieć że w kontekście tematu tej dyskusji wisi mi
    kalafiorem kto, kiedy, z czego i za czyje ją zbudował? Ja tam bywałem i wcześniej, co
    z tego? Za ostatnim razem zastanawiałem się ile to jeszcze postoi- i za kilka dni się
    zawaliło! Jaką Ty masz tu trudność?

    > a) na tym rusztowaniu czules bezpiecznie z samego odczucia
    > stabilnosci, czy jak zobaczyles te papierki z podpisami ?

    Papiery stabilności w zauważalny sposób nie poprawiały, natomiast rusztowanie nie
    miało żadnych luzów. Na stalowym biorę ręka za jakiś element, szarpię do przodu/do
    tyłu i słyszę jak coś gdzieś dzwoni. W takim zakresie bambusowe wydaje się być
    solidniejsze. Wlazłem na górę, próbowałem masą ciała rozbujać. Okazuje się że
    rusztowanie bambusowe musi być w wielu miejscach przymocowane do obiektu przy którym
    stoi. daje mu to stabilność, nic się nie buja. Do budowy tych rusztowań używają
    sznurka dość cienkiego, elastycznego, coś jak na sznurowadła. Wielokrotnie owinięte
    węzły są bardzo mocne.

    > b) Hala w Katowicach tez miala papiery, ale zostala zaprojektowana
    > przez osobe bez uprawnien, podpisala sie osoba z uprawnieniami ...

    Jaskinie nie mają żadnych papierów. Ani projektanta, ani wykonawcy, ani atestów
    materiałów. A jednak ludzkość dość długo chroniła się w jaskiniach przed zimą,
    napastnikami itd.
    Zrozum, papiery nie zapobiegają katastrofom. Są po to, żeby ułatwić inspektorom
    zapobieganie katastrofom. Różnica zasadnicza.

    > Nie przeciekalo, nie trzeszczalo.

    Skąd wiesz? Byłeś tam?