  • Data: 2009-01-10 17:26:57
    Temat: Re: Zdjęcia w domu
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    j...@a...at pisze:

    > nie w tym rzecz.
    > po to sie kupuje obiektyw o jasnosci 1,4 zeby miec przyzwoicie
    > rysujacy przy przyslonie 2. to jasne i coyzwiste , ze kazdy obiektyw
    > ( pomine specjalistyczne wyjatki ) najbardziej mydli przy pelnej
    > dziurze

    Nie tylko - AF pewniej i szybciej ostrzy. Poza tym na 1.4 może być nadal
    znośnie, w zależności od założonego formatu zdjęcia.

    > Wręcz przeciwnie. Więc twoja teza, że za te
    >
    > obiektyw to nie wszystko
    > dobry obiektyw z marna matryca jest tyle samo warty co marny obiektyw
    > z marna matryca.

    Ale o tym już mówiłem. Tylko że matryce w entry-level jakoś nie odstają
    jakością od aparatów ze średniej półki.

    > wzrost szumow ze wzrostem czulosci w canonie jest wyzszy niz w
    > nikonie . to nikon jest specjalista w robieniu matryc niskoszumiacych
    > na duzach iso.

    Nie, to Canon jest specjalistą, bo robi takie od czasów Canona D30 (nie
    30D, tylko właśnie D30 z 3Mpx matrycą CMOS). Nikonowi się udało. D300
    jest pierwszym niskoszumnym aparatem Nikona. D3, D3x i D90 są na tej
    samej technologii CMOSowej Nikona.

    > obiektyw jasny o malej GO wymaga spawnego , precyzyjnego a dla dzieci
    > szybkiego AF.
    > tego taniutkie aparaty nie daja.

    Dyskusyjne. Co do sprawności AF w Nikonach, nawet najtańszych raczej nie
    ma wiele kontrowersji. W przeciwieństwie do Canona.

    > zasada dla dzieci - im slabsze swaitlo sztuczne tym lepiej jest
    > szczegolnie wazna - jesli nie chcesz przestraszyc dzieci ostrym
    > swiatlem. nie tylko ze jest to meczace , ale i dzieci zachowuja sie
    > wowczas nienaturalnie . zaczynaja pozowac. nic gorszego niz zdjecie
    > upozowanych dzieci - takie mozan bylo zobaczyc na wystawie u fotografa
    > w slomnikach pod krakowem w latach 70-tych - pewnie i do dzisiaj wisza
    > takie .

    O tym nie dyskutuję, bo nie mam pojęcia.

    > niestety nie

    Niestety tak. Matryca w 40D jest taka sama jak w 350D, więc czemu IQ
    miałaby być inna???

    > pomiedzy matryca c450d a c50d jest przepasc i to nie ze wzgledu na
    > ilosc pixeli - ona jest bez wiekszego znaczenia.

    Podobno oba mają niższą dynamikę od poprzedników? :P

    > pomiedzy c450d a c40d roznica jest spora.
    > w obu wypadkach na korzysc dwucyfrowych.
    Różnica jest, ale czy duża? No i w jakich kwestiach? W kwestii jakości
    obrazu? Niech może inni się wypowiedzą. Bo ja to nawet szumu w A100 nie
    widzę ;)

    > nie ma szans - nigdy ale to OT w tym watku wiec nie bede uzasadnial.

    Ja nie potrafię pokazać różnic jakościowych na zdjęciach z tych
    aparatów. Jeśli te różnice są drobne(pewnie jakieś drobne są), to po co
    się nad nimi rozwodzić? Do profesjonalnych zadań są już inne aparaty. Z
    wyższych półek.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79