  • 21. Data: 2010-05-25 01:13:47
    Temat: Re: Zdjęcie z fotoradaru - oświadczenie .....
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 18 May 2010 12:11:01 +0200, Clawfinger napisał(a):

> [...]
    > Do zdjęcia dołączony druk oświadczenia zawierający trzy punkty, Należy
    > zaznaczyć jeden z nich i odesłać w celu wystawienia mandatu. Punkty:
    > 1. To ja prowadziłem, zgadzam się na mandat i punkty
    > 2. Nie ja prowadziłem, ale wiem kto i podaję jego dane w celu
    > wystawienia mandatu i punktów
    > 3. Nie ja prowadziłem i nie mam pojęcia kto to był ale zgadzam się na
    > zapłacenie mandatu.
    > W punkcie 3 nie dostaje się punktów, bo nie ma komu ich dać.
    > I tu pytanie, który punkt zaznaczyć ?? Osobiście skłaniam się do 3 bez

    Żaden.

    Należy odpisać:

    Nie prowadziłem samochodu w tym czasie, nie wiem kto prowadził, nie mam
    obowiązku w myśl przytoczonych przepisów wskazywac osoby kierującej
    pojazdem.

    Ten formularz jest dla JELENI.

    --
    ___________ (R)

  • 22. Data: 2010-05-25 10:25:19
    Od: "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    wiadomości news:c1.01.3LKwYF$Iaz@mike.oldfield.org.pl...

> [...]
    >
    > Nie prowadziłem samochodu w tym czasie, nie wiem kto prowadził, nie mam
    > obowiązku w myśl przytoczonych przepisów wskazywac osoby kierującej

    Jestes pewien?
    Sytuacja...
    Prawie rok temu pozyczylem znajomemu przyczepke
    Po 2 tyg przychodzi zdjecie z fotoradaru a na nim moja przyczepka od tylu
    Podobny formularz, zdaje sie 4 punkty i mandat 100-200zł (nie pamietam
    dokladnie ale nie o to chodzi)
    Nie moge sie dodzwonic wiec wysylam fax, ze nie wiem kto prowadzil auto,
    gdyz przyczepe pozyczylem komus a tamten ktos pozyczyl dalej.
    Przychodzi wypisany mandat na 160zł, za brak wskazania sprawcy ukarali mnie
    jako wlasciciela
    Gdyby wszyscy kierowcy zaprzeczali, ze prowadzili samochod to jaki sens
    stawiac fotoradary ?

  • 23. Data: 2010-05-25 10:35:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > gdyz przyczepe pozyczylem komus a tamten ktos pozyczyl dalej.
    > Przychodzi wypisany mandat na 160zł, za brak wskazania sprawcy ukarali

    LOL
    Ja mogli Cię ukarać mandatem na który się nie zgodziłeś?
    Chyba nie zrozumiałeś co dostałeś.

  • 24. Data: 2010-05-26 00:19:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 25 May 2010 10:25:19 +0200, TIM napisał(a):

    > Jestes pewien?

    Tak.

> [...]
    > Nie moge sie dodzwonic wiec wysylam fax, ze nie wiem kto prowadzil auto,
    > gdyz przyczepe pozyczylem komus a tamten ktos pozyczyl dalej.

    Nie fax, tylko podpisany formularz. Bład.

    > Przychodzi wypisany mandat na 160zł, za brak wskazania sprawcy ukarali mnie
    > jako wlasciciela

    Ten formularz to zgoda na przyjęcie mandatu.

    > Gdyby wszyscy kierowcy zaprzeczali, ze prowadzili samochod to jaki sens
    > stawiac fotoradary ?

    ŻADEN. Ale takich jak Ty,m którzy dadzą się wydymac, jest wielu.

    A teraz Twój przypadek od strony oprawnej:

    1. Straż Wiejska w formularzu żada, abys podał "kto kierował pojazdem".
    2. Nie masz takiego obowiązku. Masz jedynie obowiązek wskazać komu
    POWIERZYŁEŚ pojazd do kierowania.
    3. Przyczepka nie jest pojazdem kierowanym.
    4. Mogłeś odpisać tak, jak postulowałem, albo nawet lepiej - 'według mojej
    wiedzy przyczepą, jako pojazdem niekierowanym w oznaczonym czasie i miejscu
    nikt nie kierował'.

    A skoroś podpisał papierek, że zgadzasz się na mandat, to cóż, dostałeś.
    Boś frajer.

    --