  • Data: 2019-01-04 00:32:46
    Temat: Re: Zestaw małego inżyniera <10 lat
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 3 Jan 2019 23:24:31 +0100, WM napisał(a):

    > Patent zegara jest z XIX wieku, ale budowa prosta, więc może już
    > starożytni próbowali?
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Flying_pendulum_clock

    Moze mi sie pomylilo, albo pomylilo w zrodle, ktore widzialem, bo
    faktycznie - nie powinni patentu przyznac.

    Poza tym pisza tam, ze pierwszy byl Leoanrdo da Vinci ... tylko pewnie
    nie zrobil, poprzestal na opisaniu.

    No i tak patrze w patent ... i nie wiem - oryginalny pomysl, czy
    udoskonalenie.

    > Do tego klocki nie potrzebne, wystarczy trochę improwizacji.
    > Stare druty do robótek babci, jakieś listewki, korek i sznurek :)
    > Najważniejszy jest przypływ ochoty na rozwiązanie problemu do końca.

    Przyplyw bylby wiekszy, gdyby sie dalo prosciej poskladac :-)

    J.