  • Data: 2019-01-07 10:27:26
    Temat: Re: Zestaw małego inżyniera <10 lat
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Kolebnik raczej nie. Ale czy to (z tego zegara) to w ogóle wahadło?

    Miałem na myśli mechanizm przerywający, czyli wychwyt.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wychwyt
    Wahadło, lub balans stabilizują pracę wychwytu, który bez nich też
    działa, ale znacznie gorzej i szybciej.

    > nie działa bo się waha. Kamień na sznurku, jak się ta broń nazywała?
    > ... wyguglałem, że bolas.

    W drugiej fazie działania faktycznie przypomina bolas.
    W pierwszej fazie to działa jak inna broń, czyli kiścień.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ki%C5%9Bcie%C5%84
    Nawet bez kija sam ciężarek na lince jest przerażająco skuteczny:
    https://youtu.be/QZG5KsIYnY4?t=61

    WM