  • Data: 2009-03-12 17:07:15
    Temat: Re: Zewn?trzny dysk 2.5" czy 3.5"?
    Od: "JwZw" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kot Prezydenta" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gp7vd0

    > no to proszę sprawdź transfer na tym samym dysku podpiętym bezposrednio do
    > kontrolera na plycie i przez przejściowkę USB, najlepiej na komputerze z
    > nienajmocniejszym procesorem, bo zakladam że wiesz o tym iż transfer USB
    > mocno obciąza procesor ?

    Nie rozumiemy sie.
    Nikt nie neguje tego, ze transfer na USB jest szybszy od tego, ktory daje
    kontroler HDD.
    Cała sprawa rozgrywa się wokół tego czy "Wąskim gardłem jest USB"?
    Otóż USB z założenia ma taki transfer jaki ma czyli 480Mbps.
    I co z tego, skoro żaden interface USB-IDE/SATA nie jest w stanie się do tej
    granicy zbliżyć. Dla przykładu różnica tansfer tego samego dysku podpiętego
    do portu USB za pomocą międzymordzia NEC-a (NEC uPD720130GC) lub VIA, a tym
    co siedzi w kieszeni 337U2 jest rzędu 20-30%. Świadczy to o tym, że prawie
    1/3 transferu to sprawa międzymordzia i wąskim gardłem jest interface
    USB-IDE/SATA a nie samo USB.