  • Data: 2009-01-11 21:06:22
    Temat: Re: Zgoda na wykonywanie fotografii
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek_P pisze:

    > Niemniej, mnostwo lokalnych firmowych kacykow probuje uzurpowac
    > sobie uprawnienia, ktorych nie posiadaja, a o ile Andrzej Lawa
    > nie konfabuluje, to sady zaczynaja rozwijac niebezpieczna dla obywateli
    > linie orzecznictwa, gdzie odmawiaja temu obywatelowi czynnego prawa
    > przeciwstawienia sie zamachowi na jego prawa ze strony byle ochroniarza.

    Nie do końca tak - asesorzynka z Pruszkowa orzekła, że nie wierzy w
    zamach ze strony ochroniarza: na podstawie jej wiedzy o rzeczywistości
    uznała za prawdziwe zeznania świadków - czyli ochroniarzy - że ich wodzu
    aparatu mi nie wyrywał, a tylko się wylegitymował na co bez powodu
    został przeze mnie zaatakowany gazem. Ale był dzielny i podczas tego
    psikania gazem cały czas mi zalecał udanie się do dyrekcji (przynajmniej
    tak się układają ich zeznania i sąd nie widzi w nich żadnej sprzeczności).

    Ponadto sąd uznał, że miałem obowiązek słuchać się ich poleceń, bo oni
    nie mają obowiązku znać prawa (w wersji pisemnej uzasadnienia
    asesorzątko się nieco zmitygowało i wycofało się z uwagi o tym, że
    ochroniarze nie mają obowiązku znać prawa - niemniej jednak opinia sądu,
    że należy wykonywać ich pozbawione podstaw prawnych polecenia pozostała).

    W szczególności sąd *nie* odniósł się w ogóle do kwestii zasadności czy
    obowiązywania jakichkolwiek zakazów fotografowania (ta kwestia została
    zbyta milczeniem).