  • 1. Data: 2009-01-11 15:11:58
    Temat: Zgoda na wykonywanie fotografii
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    witojcie

    z zycia wzięte - dzis sobie fotografowałem budynek daewoo w Warszawie, z
    zewnątrz, stałem z racji jego rozmiarów po drugiej stronie ulicy więc nie na
    ich terenie

    na co komandos pokładowy wyskoczył do mnie, acz dość uprzejmie, że

    - przepraszam, ale nie może Pan robić zdjęć
    - dlaczego?
    - bo to budynek prywatny

    oczywiscie grzecznie mu odpowiedziałem, żeby sobie poszedł bo zmarźnie a ja
    mam prawo robic tu zdjecia - poszedł ;)

    zdjecia zawsze robiłem tylko dla siebie (te także wyłacznie dla siebie), acz
    powoli sie to zmienia, wiec:

    JAKIE PODSTAWY PRAWNE (jakie dokladnie przepisy) regulują coś takiego?

    w srodku budynku oczywiscie trzeba miec zgodę i na wykonywanie i na
    wykorzystanie, ale jak jest na zewnątrz?

    Sebastian

  • 2. Data: 2009-01-11 15:55:36
    Temat: Re: Zgoda na wykonywanie fotografii
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    basti78 napisal:
    > w srodku budynku oczywiscie trzeba miec zgodę i na wykonywanie i na
    ^^^^^^^^^^
    > wykorzystanie, ale jak jest na zewnątrz?

    Wcale to nie jest oczywiste.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-01-11 16:13:08
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    PARAGRAFY poprosze - przepisy przepisy przepisy ;)

    Sebastian

  • 4. Data: 2009-01-11 16:13:26
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > Wcale to nie jest oczywiste.

    ???

    Sebastian

  • 5. Data: 2009-01-11 16:17:49
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    basti78 pisze:

    > ???

    Chodzi pewnie o niejasności, czy galeria handlowa jest bardziej terenem
    prywatnym, czy przestrzenią publiczną.
    I w ogóle te zakazy fotografowania są po prostu żałosne. Ktoś chce
    zrobić dokumentację fotograficzną w niecnych celach to w obecnych
    czasach zrobi to i to niepokojony przez ochroniarzy.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa
    Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne

  • 6. Data: 2009-01-11 16:24:12
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > I w ogóle te zakazy fotografowania są po prostu żałosne. Ktoś chce zrobić
    > dokumentację fotograficzną w niecnych celach to w obecnych czasach zrobi
    > to i to niepokojony przez ochroniarzy.

    ale to wiem, zgadzam się, sam mam też taki apracik taki którego nikt na
    pewno nie zobaczy, ale wróćmy do tematu

    wyjmuje puszke, obiektyw jak ta lala, trudno nie zauwazyc - co PRAWNIE o tym
    wiadomo? - bo taki łochroniaż moze mi nakukać z reguły, ale interesuje mnie
    czysto formalne podejście do tematu

    oczywiscie wyłączam z dyskusji obiekty chronione - z wyraźnym zakazem
    fotografowania

    ale wlasnie jak jest z biurowcami, GH, drapaczami czy kazdym innym
    budynkiem?

    Sebastian

  • 7. Data: 2009-01-11 16:54:12
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "basti78" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > fotografowania
    >
    > ale wlasnie jak jest z biurowcami, GH, drapaczami czy kazdym innym

    Powiedz, że ostrość ustawiłeś na metr przed budynkiem ;)
    Ochroniarze nudzą się piekielnie, a i być może mają jakieś premie. Może
    premią jest skonfundowania fotografa?

  • 8. Data: 2009-01-11 16:56:11
    Od: "Janek" <j...@a...pl>

> [...]
    > fotografowania
    >
    > ale wlasnie jak jest z biurowcami, GH, drapaczami czy kazdym innym

    a patrzec(np dlugo), szkicowac, rysowac, malowac lub zapamietac, MOŻNA?
    Jesli chodzi o skuteczny zakaz fotografowania, to dotyczy on cudzych dzieci,
    bo panuje ogolne przeswiadczenie, ze one szkodliwie podniecaja ( szczegolnie
    tych co takiego fotografa upoluja)
    pzdr

  • 9. Data: 2009-01-11 17:10:48
    Od: "Jim-bim-ber" <s...@d...pl>

> [...]
    >
    > w srodku budynku oczywiscie trzeba miec zgodę i na wykonywanie i na
    > wykorzystanie, ale jak jest na zewnątrz?

    Sam zakaz jest mocno dyskusyjny w każdym wypadku, może chodzi bardziej o
    wykorzystanie wizerunku/zdjęcia ?

  • 10. Data: 2009-01-11 17:32:32
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jim-bim-ber pisze:

    > Sam zakaz jest mocno dyskusyjny w każdym wypadku, może chodzi bardziej o
    > wykorzystanie wizerunku/zdjęcia ?

    Pozwać wszystkich wydawców pocztówek - natychmiast, bo jestem na 100%
    przekonany, że nie chodzili po właścicielach budynków, które
    fotografowali i nie pytali się o zgodę na komercyjne wykorzystanie!!!

    Pozdrawiam,
    Paweł W.