  • 231. Data: 2018-03-18 16:28:05
    Temat: Re: Zielone światło dla madrych inaczej.
    Od: "Kierwnik" <j...@l...pl>

    Użytkownik "TomN" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    news:1v4z20s0b4lbe$.dlg@int007.dyndns.org.invalid...

    > ... i na zielonym sie zatrzymjesz bo może jechać?
    > --
    > 'Tom N'

    Jezeli może jechać, to na zielonym nie ma obowiazku
    zatrzymywania sie.

  • 232. Data: 2018-03-18 16:48:23
    Od: "Kierwnik" <j...@l...pl>

    Użytkownik "Kierwnik" <j...@l...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "TomN" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > Jezeli może jechać, to na zielonym nie ma obowiazku
    > zatrzymywania sie.

    Jest obowiązek zatrzymania sie na zielonym, lub zwolnienia, jeżeli z prawej
    strony nadjeżdża pojazd i musimy udzielić mu pierwszeństwa (reguła
    prawej strony).
    Są inne sytuacje kiedy nie wolno przejechac za zielone.
    Było juz tu pisane. Zajrzyj do rozporzadzenia o znakach i sygnałach.

  • 233. Data: 2018-03-18 20:05:27
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 17 Mar 2018 16:53:39 +0100, w <p8jeg9$f2t$1@news.mixmin.net>, "Kierwnik"
    <j...@l...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Sat, 17 Mar 2018 11:51:35 +0100, w <p8is1l$gv9$1@news.mixmin.net>,

    > Każde rondo na którym przed wjazdem jest działajaca sygnalizacja
    > kierująca ruchem.

    Jeszcze raz: gdzie jest takie rondo?

  • 234. Data: 2018-03-18 20:29:32
    Od: "Kierwnik" <j...@l...pl>

    <j...@l...pl> napisał(-a):
    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Sat, 17 Mar 2018 11:51:35 +0100, w <p8is1l$gv9$1@news.mixmin.net>,

    > Jeszcze raz: gdzie jest takie rondo?

    Przecież Cavallino dzisiaj już ci odpisał.
    Kopia postu Cavallino :

    Tak.
    Właśnie się obudziłeś?
    Przecież o nim mowa od kilku tygodni.

    Ronda Śródka i Rataje w Poznaniu tak działają.

  • 235. Data: 2018-03-18 21:19:22
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 18 Mar 2018 09:10:41 +0100, w <p8l6u0$2s6$2@node2.news.atman.pl>,
    Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Tak.
    > Właśnie się obudziłeś?
    > Przecież o nim mowa od kilku tygodni.
    >
    > Ronda Śródka i Rataje w Poznaniu tak działają.

    A myślisz, że śledzę te wypociny z wypiekami?
    Skoro światła wpuszczają na rondo, to pozostali muszą mieć albo czerwone
    światło albo znak "ustąp".
    O czym więc dyskusja?

  • 236. Data: 2018-03-18 23:20:28
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 18-03-2018 o 21:19, r...@k...pl pisze:

    > A myślisz, że śledzę te wypociny z wypiekami?

    To zanim odpowiesz, to doczytaj o czym mowa.

    > Skoro światła wpuszczają na rondo, to pozostali muszą mieć albo czerwone
    > światło albo znak "ustąp".

    Nie muszą i nie mają.

  • 237. Data: 2018-03-19 00:36:41
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-03-18 o 23:20, Cavallino pisze:

    > Nie muszą i nie mają.

    Nie bardzo chce mi się wierzyć, że wjazd na skrzyżowanie z kilku
    kierunków ma jednocześnie zielone światło. To szczyt głupoty, wszyscy
    mają zielone? To pochuj te światła?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 238. Data: 2018-03-19 00:49:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Mar 2018 09:10:41 +0100, Cavallino napisał(a):
    > Tak.
    > Właśnie się obudziłeś?
    > Przecież o nim mowa od kilku tygodni.

    Od tygodni to jakos tak bez konkretow sie zaczelo ... albo mi sie
    watek zgubil.

    > Ronda Śródka i Rataje w Poznaniu tak działają.

    Duzo tam wypadkow ?
    bo tak sobie ogladam ... i zastanawiam co poeta mial na mysli :-)

    I co wjazd, to inaczej.

    to jak sie tam jezdzi ?

    J.

  • 239. Data: 2018-03-19 09:27:20
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-03-18 o 14:34, Cavallino pisze:

> [...]
    > po wjeździe na rondo będziesz miał pierwszeństwo na każdym zjeździe,
    > tylko dlatego że wjechałeś na swoim zielonym.
    > A to jest bzdura właśnie.
    >
    > No chyba że już się douczyłeś i wiesz, że każdy wjazd/zjazd z ronda
    > jest osobnym skrzyżowaniem, więc zielone na wcześniejszym wjeździe nie
    > oznacza pierwszeństwa na żadnym innym kolejnym zjeździe.
    > Ale nawet jeśli tak jest, to nie dopisałeś, że zmieniłeś swojego
    > stanowisko, dlatego odnoszę się do tego które prezentowałeś wcześniej
    > jako jedynego mi znanego z Twojej strony.

    O właśnie, oczekuję tak skonfigurowanych świateł które umożliwi swobodny
    zjazd/wjazd chociażby większości znajdujących się na skrzyżowaniu
    pojazdów, wtedy i tylko wtedy będzie w miarę bezpiecznie. Ty
    usprawiedliwisz i widzisz poprawności w partyzantce. Choć z pewnością są
    i tacy co to nazwą bandyctwem drogowym, bo albo przepisy o ruchu
    drogowym są jasne i przejrzyste albo musimy je interpretować.

    Jeżeli jest to już inne skrzyżowanie to należy je odpowiednio oznaczyć.
    Na Śródce nie ma żadnych tego typu znaków. Czy to nie wygląda
    idiotycznie - dają Ci zielonym wolny wjazd i zaraz masz hamować aby nie
    zostać staranowanym? To jest ta nowa norma, której bez bicia przyznaję
    się - nie znam a którą usprawiedliwiasz?

  • 240. Data: 2018-03-19 09:28:42
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-03-19 o 00:49, J.F. pisze:

    > Duzo tam wypadkow ?
    > bo tak sobie ogladam ... i zastanawiam co poeta mial na mysli :-)
    >
    > I co wjazd, to inaczej.
    >
    > to jak sie tam jezdzi ?
    >
    > J.

    Nawet poznańscy policjanci maja nazwę dla Śródki - "rondo stłuczka". Dla
    tych jadących od ul Warszawskiej - koszmarnie, gdy nie zachowasz
    należytej uwagi (czyli wpuszczania aut z podporządkowanej) to szanse na
    stłuczkę stawiam na 80%.