    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 13 Apr 2018 03:29:35 -0700 (PDT)
    <4oGzC.243613$sL6.47615@fx02.ams1>
    <0...@g...com>
    <wMJzC.154158$VW3.122259@fx18.ams1>
    <2...@g...com>
    <nxRzC.159270$nR4.22463@fx15.ams1>
    <a...@g...com>
    <5ad06443$0$31363$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <5ad07388$0$31372$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Zjawisko Leidenfrosta jako napęd
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 13 kwietnia 2018 18:08:26 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Konkurecji poprzedniej firmy, czy konkrencji klienta ?
    > Bo namowic klienta na zaplacenie nowej firmie ... to sie chwali :-)
    >
    > Albo szefa namowic na wewnetrzny projekt :-)
    >
    > P.S. Zdarza sie, ze firma zamawia cos R&D u swojej konkurencji, czy
    > raczej nie ?

    Dość często, ale to zależy jak sobie zdefinniujesz pojęcia 'konkurencji' i
    'zamawiania czegoś z R&D'. Co to w ogóle znaczy konkurencja? Jak kupisz kilka akcji
    dwóch konkurencyjnych firm, to one wciąż są konkurentami? A jak to nie będzie kilka
    akcji, tylko 100% i nie chcesz ich łączyć, bo straciłbyś połowę klientów obu tych
    firm? To jest powszechne zjawisko, a są jeszcze inne przypadki. Przyjrzyj się co
    dzieje się z rynkiem większych urządzeń AGD, albo motoryzacyjnym, tam jest cała gama
    ciekawych strategii. Niedawno z bliska przyjrzałem się jeszcze bardziej zakręconemu
    zjawisku: firma A produkowała nielegalnie podrabiane części zamienne do urządzeń firm
    X, Y, Z. Firma X kupiła po cichu firmę A, ale nie zamknęła jej. Firma A działa nadal
    pod tym samym logo, adresem, stroną internetową itd. Firmy Y i Z dowiedziały się o
    tym i zażądały od X jakiegoś procencika z dochodów firmy A, plus nowej oferty
    podróbek innych firm z tej branży: K, L i M. Wszystko po cichu. Ani klienci, ani
    regulator rynku, ani branża o tym nie wiedzą. Teraz spróbuj przy pomocy słowa
    'konkurencja' opisać zależności między A, X, Y, Z, K, L, M.

    > Bo tak mi sie widzi ... ze potem moga byc problemy patentowe.

    Gdyby tylko. Słyszałeś o ITAR?

    > Ale ... Apple u Samsunga kupuje procesory (tzn zleca wykonanie) czy
    > wyswietlacze ...

    Porównaj Apple i Google. Ja mam wrażenie że wiele aplikacji Googla działa lepiej na
    telefonach Appla niż na Androidzie u Samsunga. No kto tu z kim konkuruje i o co?