  • 21. Data: 2019-11-22 06:20:19
    Temat: Re: Zmiany są nieuniknione
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.11.2019 o 23:31, pueblo pisze:

    > A możliwe, że więcej wypadków drogowych - jeśli kierowcy będą nadrabiali
    > czas na każdym odcinku, gdzie nie będzie przejścia w zasięgu wzroku.

    Jakoś gdzie indziej nie obserwuje się tego efektu - uważasz, że jesteśmy
    narodem etnicznych idiotów?

    --
    Shrek

  • 22. Data: 2019-11-22 09:47:00
    Od: "BaX" <n...@g...com>

    > Normalnie - skoro teraz im się wydaje i się ładują to co się zmienia jak
    > będą mieli (pomijając już kwestię wydawania się, ale przez chwilę załóżmy,
    > że pieszy na przejściu tak naprawdę pierwszeństwa nie ma).

    Normalnie będą rozjeżdzani na przejściach jak teraz z tą różnicą, że będą
    mieli pierwszeństwo przed samochodem. Czyli teraz będą się pakować pod koła
    z błogosławieństwem przepisu. Gdzie tu poprawa bezpieczeństwa pieszego?

    > To się go będzie karać - ja na przykład będę wysyłać na stop agresji
    > drogowej takich co "nie chcą się zatrzymać to się nie zatrzymują". Udało
    > się wychować kierowców, że krytykują szeryfów, uda się i żeby krytykowali
    > wymuszających pierwszeństwo.

    Ale gdzie tu zabezpieczenie dla pieszego, będzie odwrotnie bo pieszy zamiast
    używać mózgu wchodząc na pasy będzie zakładał, że samą obecnością w okolicy
    przejścia wstrzyma ruch.

  • 23. Data: 2019-11-22 10:10:35
    Od: Kviat

    W dniu 21.11.2019 o 23:31, pueblo pisze:
    > Witaj , 21 lis 2019 w news:5dd65906$0$546$65785112@news.neostrada.pl

    > A możliwe, że więcej wypadków drogowych

    Ale po co tak zakłamywać rzeczywistość? W państwach, w których takie
    przepisy obowiązują jest mniej.

    > - jeśli kierowcy będą nadrabiali
    > czas na każdym odcinku, gdzie nie będzie przejścia w zasięgu wzroku.

    To znaczy, że kompletnie nie rozumieją o co chodzi i trzeba ich zmusić
    do poprawnej jazdy, skoro do tej pory nie nauczyli się tego samodzielnie.
    Bo widzisz, pomimo tego, że teraz jeszcze tych przepisów nie ma, to i
    tak "nadrabiają czas".

    > Albo nie, bo:
    > Można wyjechać wcześniej żeby się nie spóźnić.
    > I Polacy staną się niesłychanie punktualnym narodem...

    W państwach, w których takie przepisy obowiązują kierowcy jakoś sobie
    radzą. Naszych to przerasta?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 24. Data: 2019-11-22 10:45:44
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Shrek, 22 lis 2019 w
    news:5dd77012$0$17363$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Jakoś gdzie indziej nie obserwuje się tego efektu - uważasz, że
    > jesteśmy narodem etnicznych idiotów?

    Bynajmniej. Ale gdzie nie obserwuje się takiego efektu - czyli gdzie
    obecnie wprowadzono zaostrzenie ochrony pieszych, żeby można było
    zaobserwować lub nie taki efekt?

  • 25. Data: 2019-11-22 10:54:55
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj , 22 lis 2019 w news:5dd7a60c$0$17362$65785112@news.neostrada.pl
    napisałeś/aś:

    > Ale po co tak zakłamywać rzeczywistość? W państwach, w których takie
    > przepisy obowiązują jest mniej.

    A w początkowym okresie taki efekt nie jest możliwy?

> [...]
    > samodzielnie. Bo widzisz, pomimo tego, że teraz jeszcze tych
    > przepisów nie ma, to i tak "nadrabiają czas".

    No nadrabiają - jak się przejeżdza 5km w godzinę w korkach - to jest
    efekt psychologiczny.

    > W państwach, w których takie przepisy obowiązują kierowcy jakoś
    > sobie radzą. Naszych to przerasta?

    Dawno nie byłem na zachodzie - ostatni ran w Londynie. Nie pamiętam,
    żebym miał problemy z przechodzeniem przez jezdnię. Może to też kwestia
    organizacji ruchu? Ja uważam, że duże wpływ na różne zachowania ma
    zamożność społeczeństwa.

  • 26. Data: 2019-11-22 14:17:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie oceniam wszystkich po sobie. To że jesteś idiotą nie znaczy że wszyscy nimi są.

  • 27. Data: 2019-11-22 16:46:22
    Od: p...@g...com

    --W państwach, w których takie przepisy obowiązują kierowcy jakoś sobie
    radzą. Naszych to przerasta?

    Niektórych z pewnością ;-) te prawie 300 utrupionych osób to 10 razy tyle co w
    Niemczech więc trzeba po prostu wyeliminować tych tępaków z ruchu drogowego. Premier
    już się za nich zabiera.

  • 28. Data: 2019-11-22 17:32:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A co jak premier się myli i po roku dzialania nowych przepisów będzie 600 zabitych na
    przejsciach? Poda się do dymisji? Ze swojej strony zrobię wszystko co możliwe żeby mu
    się udało. Przed przejściami będą zwalniał do niewyobrażalnie niskiej prędkości. W
    masterze mam spory potencjal do jechania z predkoscia wolno idacego zolwia. Na
    dodatek ci za mna nie beda wiedzieli dlaczego tak wolno jade a wyprzedzic im nie
    wolno. Jesli tylko zobaczę w okolicach przejscia cień pieszego, nawet jak bedzie
    najebany jak szpadel leżał na trawniku. To będę się zatrzymywał. Bo może będzie się
    chciał przeczolgac na drugą stronę. Jako pieszy będę zachowywał szczególną ostrożność
    i zasade ograniczonego zaufania na najwyższym możliwym poziomie.

  • 29. Data: 2019-11-22 17:39:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.11.2019 o 09:47, BaX pisze:

    > Normalnie będą rozjeżdzani na przejściach jak teraz z tą różnicą, że będą
    > mieli pierwszeństwo przed samochodem.

    Gdzie tu zwiększenie ilości wypadków?

    > Czyli teraz będą się pakować pod koła
    > z błogosławieństwem przepisu. Gdzie tu poprawa bezpieczeństwa pieszego?

    A skąd pomysł, że kierowcy po prostu nie będą przestrzegać przepisów.
    Część będzie i ta już pieszego nie przejedzie, Idąc twoim tropem to
    światła zmniejszają bezpieczeństwo bo piesi będą wchodzić na zielonym a
    tymczasem szwagier - i gdzie tu poprawa?

    > Ale gdzie tu zabezpieczenie dla pieszego, będzie odwrotnie bo pieszy zamiast
    > używać mózgu wchodząc na pasy będzie zakładał, że samą obecnością w okolicy
    > przejścia wstrzyma ruch.

    Rozumiem - nie ma rady - po prostu kierowca to debil i jedyne
    alternatywy to carmagedon albo red flag. Półśrodki zwane kodeksem
    drogowym się nie sprawdzą, bo punkt pierwszy.

    To może inaczej - wpisujcie się ci, co uważają, że nie ogarną nowego
    przepisu:

    1 - zenek.
    2 - ...

    --
    Shrek

  • 30. Data: 2019-11-22 17:40:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.11.2019 o 10:45, pueblo pisze:

    > Bynajmniej. Ale gdzie nie obserwuje się takiego efektu - czyli gdzie
    > obecnie wprowadzono zaostrzenie ochrony pieszych, żeby można było
    > zaobserwować lub nie taki efekt?

    A co za różnica "obecnie"? Czechy jakoś niedawno zapewne.

    --
    Shrek