  • Data: 2016-02-07 22:43:26
    Temat: Re: Zmiany, zmiany, zmiany :)
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 07.02.2016 14:40, m4rkiz wrote:
    > "Czesław Wiśniak" <k...@w...pl> wrote in message
    >
    > nie stac nas, OC np. w Irlandii kosztuje z EUR500 (absolutne minimum dla
    > doswiadczonego kierowcy z pelnymi znizkami i samochodu klasy matiza)
    > do 2500 euro za mlodego kierowce i samochod o pojemnosci 2,5l
    >
    > motocykl jest w zasadzie nieosiagalny dla kierowcow ponizej 25 roku zycia
    >
    > Honda NSR 125: EUR7185.36
    > Honda CBF 125: EUR2249.80
    > Honda XL 125: EUR4987.30
    > Honda NSR 80: EUR4494.55
    > Honda CBR 125: EUR4494.55

    W sumie ciekawe. Skoro OC na moto jest od 5 do 15 razy droższe od
    samochodowego, to zaczynam mieć podejrzenia, że zakres jest inny. W
    końcu największe wydatki to szkody osobowe, a te rzadko są płacone z OC
    motocyklistów. Jeśli kogoś zabijają to głównie siebie ale wtedy z OC się
    nic nie wypłaca. Wiem, może być pasażer, wiem mogą się komuś wbić w bok,
    ale statystycznie to przynajmniej u nas OC na moto dla początkującego
    kierowcy to 150, a na samochód to jakieś 1300 (takie były moje pierwsze
    stawki, Warszawa). Może mi dołożyli zniżki za samochód, ale watpie, a
    nawet jeśli to dalej jest 5 razy taniej. Więc o chodzi?

    Shrek