    From: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Znów Szydło na widelcu...
    Date: Wed, 17 Oct 2018 09:31:54 +0200

    Wed, 17 Oct 2018 08:29:02 +0200, w <5bc6d6ae$0$486$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Tak, kojarzę takie zdanie niektórych, że kiedy skręcają na skrzyżowaniu
    > zgodnie z pierwszeństwem łamanym, to nie sygnalizują zamiaru skrętu bo
    > nie zmieniają pasa ruchu.

    Ale zmieniają kierunek, więc migacz się należy.

    > Ale nie spotkałem się dotąd z opinią, że każda zmiana kierunku na
    > skrzyżowaniu odbywa się bez zmiany pasa ruchu. To jest całkowita nowość! :D

    Bo przepis o zmianie pasa nie dotyczy skrętu.
    Być może dla niektórych trzeba to wyraźnie zapisać w PoRD -- widocznie tego
    ustawodawca nie przewidział.

    > I wiem, że bez sensu jest jakakolwiek dyskusja z takimi przekonaniami.

    Nie poddawaj się.

    "Zmiana pasa ruchu

    Zmiana pasa ruchu to zmiana położenia pojazdu wobec krawędzi lub osi jezdni,
    ale przy pozostaniu na tej samej jezdni. Podczas zmiany zajmowanego pasa ruchu
    należy zachować szczególną ostrożność."