    From: masti <g...@t...hell>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Znowu ronda :)
    Date: Wed, 23 Oct 2013 10:37:42 +0000 (UTC)

    Dnia pięknego Wed, 23 Oct 2013 10:45:47 +0200 osobnik zwany PlaMa napisał:

> [...]
    > jadąc w ten sposób - utrudniają zjazd z ronda tym, którzy zgodnie z
    > przepisami poruszają się pasem wewnętrznym.
    >
    > Właśnie przy próbie zjazdu z ronda najczęściej dochodzi do kolizji.
    > Kierowcy zapominają, że - zjeżdżając z wewnętrznego pasa na rondzie -
    > muszą ustąpić pierwszeństwa tym, którzy poruszają się prawym,
    > zewnętrznym pasem, nawet jeśli tamci łamią Kodeks ruchu drogowego i
    > objeżdżają po tym pasie całe rondo. - A to według nas wynika z braku
    > podstawowej znajomości przepisów ruchu drogowego - uważa
    > Wasyńczuk.[rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie -dop.

    olsztyn/1,35189,14826369,Smolenskie_rondo__zmora_nie
    douczonych_kierowcow.html#TRLokOlszTxt#ixzz2iX3k6xuC

    > Jak było wspomniane w tekście rondo nie ma żadnych znaków pionowych i
    > poziomych (strzałek), które sugerowałyby jak jeździć, którym pasem. Pasy
    > są "krążące" wokół ronda.

    czyli jest to rondo. Bo niby ronda, których pełno w DC z pasami lecącymi
    na wprost to kuriozum. I moim zdaniem powinni z nich pozdejmować znaki
    ronda bo to sa zwykłe skrzyżowania z wyspą a nie ronda. O osobnych
    światłach do "skrętu w lewo" czy zakazie skrętu w lewo miłościwie nie
    wspomnę :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?